Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
3 svar
2 synes godt om
21. august 2015

Maise86

Hvornår stoppede i med at bruge autostol og gik over til kun at bruge selepude til jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min dreng bliver 8 år til oktober og min pige er 6 1/2 år. De sidder begge i autostol med ryg fordi, at det er det sikreste.

Min dreng er dog begyndt, at brokke sig rimelig meget. Så vi har aftalt, at han skal sidde i den indtil han fylder 8 år i oktober, hvor han kan komme over på sin pude. Der er 4 cm til, at han ikke længere behøver, at sidde på autostol

Anmeld Citér

21. august 2015

Maise86

MoarHvidovre skriver:

Min dreng bliver 8 år til oktober og min pige er 6 1/2 år. De sidder begge i autostol med ryg fordi, at det er det sikreste.

Min dreng er dog begyndt, at brokke sig rimelig meget. Så vi har aftalt, at han skal sidde i den indtil han fylder 8 år i oktober, hvor han kan komme over på sin pude. Der er 4 cm til, at han ikke længere behøver, at sidde på autostol

Tak for dit svar

Anmeld Citér

23. august 2015

Lenats31

Maise86 skriver:

Hvornår stoppede i med at bruge autostol og gik over til kun at bruge selepude til jeres børn?

Hvor gamle er dine børn?

i mellemgruppen bør de bruge autostolen til de enten vejer for meget eller er for høje. Dvs. skuldrene støder på hovedstøtten i stolen eller spidsen af ørerne når stolens øverste kant.

I gruppe 3 15-36 kg: Bør være med ryg hele vejen fordi selepuderne uden ryg ikke yder nogen form for sidebeskyttelse samt holder barnet bedre på plads i stolen (fanger hovedet på sovende børn og justerer skulderselen bedre).

Helt uden sikkerhedsudstyr: mindst 134 cm. MEN det er laaangt fra alle børn der bør undvære udstyret på det punkt. Her er hvad du bør gå ud fra:

- Barnet kan sidde på bilens sæde med numsen helt ind til ryglænet og med fødderne helt fladt på bilens gulv. Kan barnet ikke det vil det med sikerhed skyde bagdelen frem og dermed glide lidt under sikkerhedsselen hvorved hofteselen kommer op på maven og skulderselen rammer og generer halsen. Så vil barnet istedet placere skulderselen bagom ryggen eller under armen. I en ulykke kan hofteselen forårsage livstruende skader i maven.

- Barnets hoved kan nå op til sideairbaggen.

Så gå efter det sidste istedet for hvad andre har gjort og ej heller stole blindt på mindstekravet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.