Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.319 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. august 2015

SS82

Håber i kan hjælpe her op til en weekend.

Har lige haft min søster i røret der er på barsel med sin førstefødte. 

Hun har lige opdaget at hun senest skulle have ansøgt om dagpenge d.18/8. Hun skyndte sig at Sende det med det samme idag da hun opdagede det.

Hun stoppede med at få løn d. 22/6  og forstår så ikke hvorfor ansøgningsfristen først er i august for hvad med hele juli? Og tror i hun kan nå at få dem selv om hun har søgt for sent

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

Diosa85

Smilet skriver:

Hun har lige opdaget at hun senest skulle have ansøgt om dagpenge d.18/8. Hun skyndte sig at Sende det med det samme idag da hun opdagede det.

Hun stoppede med at få løn d. 22/6  og forstår så ikke hvorfor ansøgningsfristen først er i august for hvad med hele juli? Og tror i hun kan nå at få dem selv om hun har søgt for sent

Tror hun skal ringe til sin fagforeninger og udbetaling Danmark og tale med dem. For umiddelbart tror jeg det er for sent 

Anmeld Citér

21. august 2015

stm2812

Jeg ville ringe til udbetaling danmark, hvis jeg var hende. De er rigtig flinke til at svare og hjælpe en

Anmeld Citér

21. august 2015

SS82

Hun vil også ringe på mandag. Men hvordan kan det være at hun først skal ansøge midt august når hendes løn stoppede i juni - hvad med juli mdr? Hun har lige set hun heller ikke har modtaget børnepenge - mon der er en fejl? 

Anmeld Citér

21. august 2015

L-Lotte

Smilet skriver:

Hvis hun har fået løn fra sin arbejdsgiver bør de have givet Udbetaling Danmark besked om at lønnen er stoppet og hun overgår til barsel på dagpenge. Det kan være der ligger et brev i hendes e-boks fra Udbetaling Danmark hun kan besvare før hun kan få barselsdagpenge.

Anmeld Citér

21. august 2015

Sujan

Der går en uge 14 dage så har de behandlet sagen og hun får med tilbagevirkende kræft...Jeg glemte selv at ansøge, så er jo heldigt ansøgningsfristen er så lang så man ikke mister pengene.. Nogle kunne jo vælge at gå noget tid uden penge! Det må man jo altså gerne

Anmeld Citér

21. august 2015

tweety2060

Ville også ringe �� de er jo desværre i deres fulde ret til at nægte da fristen er overskredet, men håber de er til at tale med ��

Anmeld Citér

21. august 2015

SS82

Sujan skriver:

Der går en uge 14 dage så har de behandlet sagen og hun får med tilbagevirkende kræft...Jeg glemte selv at ansøge, så er jo heldigt ansøgningsfristen er så lang så man ikke mister pengene.. Nogle kunne jo vælge at gå noget tid uden penge! Det må man jo altså gerne

Ansøgte du da fristen var udløbet? Der stod hun skulle ansøge senest d. 18/8 og hun har først søgt idag - altdå 3 dage for sent

Anmeld Citér

21. august 2015

Mamalou

Dengang jeg var på barsel fik jeg også først søgt meget for sent. Altså langt senere end de 8 uger. Jeg havde ved en fejl fået løn og ikke skænket det en tanke, at jeg skulle overgå til barselsdagpenge eller selv søge om det. På trods heraf fik jeg barselsdagpenge med tilbagevirkende kraft. Den gang var det ikke Udbetaling DK, men ved kommunen, men ringede og forklarede min situation. 

Jeg håber det løser sig!

Anmeld Citér

21. august 2015

SS82

Mamalou skriver:

Dengang jeg var på barsel fik jeg også først søgt meget for sent. Altså langt senere end de 8 uger. Jeg havde ved en fejl fået løn og ikke skænket det en tanke, at jeg skulle overgå til barselsdagpenge eller selv søge om det. På trods heraf fik jeg barselsdagpenge med tilbagevirkende kraft. Den gang var det ikke Udbetaling DK, men ved kommunen, men ringede og forklarede min situation. 

Jeg håber det løser sig!

Åh tak for dit svar - håber udbetaling danmark er lige så flinke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.