lineog4 skriver:
Glem de fine lækre indbydende madpakker i en periode. Ikke en masse dejlige små spændende ting, men en sindsyg kedelig madpakke hvor der kun er det mad der giver energi og ligger tungt i maven. En agurk eller gulerod kan tage uendelig lang tid for nogle elever og det giver bare ikke noget i forhold til mæthed, blodsukker og benzin til at klare dagen.
Pak to madkasser, en hun skal spise i det lille frikvarter (og kræv der bliver afsat tid i skolen til de kan spise lidt kl 9.30 eller hvornår deres pause starter), i den kan så være agurken, en smoothies, er pølsehorn eller hvad der nu kan ryge hurtigt ned.
Den anden madpakke kun rugbrød så hun ikke fortaber sig indsæt det lækre små ting...
udover det står jeg selv i det og har nævnt det mange gange, synes spisning burde blive sat på skemaet 15 minutter 2 gange om dagen med de lange skoledage. Det er bare ikke nok for eleverne at have 10 minutter en gang om dagen når skoledagen er på 6 timer. Der skal fokus på spisning og drikke er lige så vigtigr som bevægelsen med lange skoledage (endnu værre for de store)
de madpakker jeg laver er kedelige
jeg hader at lave mad, så det bliver for det meste bare 4 halve brød med pålæg (faren lægger agurk osv på maden) og så et par små tomater og agurk.
sidste år gjorde vi det at vi prøvede at undlade at give hende grønt med indimellem men så spiste hun slet ikke noget.
hvis det stod til hende så kunne hun leve af agurk, tomater, majs og peberfrugt.
men nu da vi var nede og handle, der fik hun helt selv lov til at bestemme, så hun valgte et helt stykke brød med markral (putter markral i en bøtte så hun selv laver det i skolen) også lidt pasta salat med pasta, agurk, majs og tomat. det er en god ide at dele det op så hun har noget let til at spise om formiddagen. så det vil jeg gøre også håber jeg det hjælper lidt 
på vores skole der var det kun i børnehave klassen de have flere måltider, i første havde de en halv time til middag, og fik afvide de skulle tage en mad med ud i de små pauser, og nu hvor de gå i 2 så har de kun 10 min, og desværre kan jeg nok ikke få dem til at lave længer spise pause. de skal ud i hver pause, så de kan ikke sidde og tage en mad inden i de små pauser.
og vil give dig helt ret i at det er lige så vigtig som motion, som de forresten også har skåret væk i år sidste år havde de en halv time med noget der hed p-bånd, hvor de fik rørt sig