Når vasketøjet lugter surt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2015

A&F

Tager hatten af fordi du deler det med os andre! Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Skouboe

Molka skriver:

Jeg er sikker på, det har ret meget med maskinen at gøre. Vi er flyttet for nylig, og det er faktisk første gang, jeg har oplevet at selve maskinen lugtede ubehageligt, når jeg tog tøjet ud - Vi fandt ud af, at de tidligere ejere ikke har holdt gummilisten ren og tør, så lugten gik først væk, da vi havde haft en reparatør ude og skifte den.

Jeg ønsker mig nu stadig en ny maskine - Jeg har bemærket, at noget af vores tøj er begyndt at få små huller i stoffet, og vores vaskeklude hænger i laser - Det har jeg aldrig oplevet før, men på den anden side generer det mig at skifte en maskine ud, som egentlig ikke er i stykker.

Det der var mærkeligt ved os var bare at det var en splinterny maskine, og det kom inden for få uger... det er derfor jeg mistænker en designfejl eller noget i den stil.

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

Molka skriver:

Jeg er sikker på, det har ret meget med maskinen at gøre. Vi er flyttet for nylig, og det er faktisk første gang, jeg har oplevet at selve maskinen lugtede ubehageligt, når jeg tog tøjet ud - Vi fandt ud af, at de tidligere ejere ikke har holdt gummilisten ren og tør, så lugten gik først væk, da vi havde haft en reparatør ude og skifte den. Ved vores gamle maskiner har det faktisk aldrig været nødvendigt at gøre noget særligt for at holde hverken liste eller sæbeskuffe rene - De samlede simpelthen ikke snask på samme måde.

Jeg ønsker mig nu stadig en ny maskine - Jeg har bemærket, at noget af vores tøj er begyndt at få små huller i stoffet, og vores vaskeklude hænger i laser - Det har jeg aldrig oplevet før, men på den anden side generer det mig at skifte en maskine ud, som egentlig ikke er i stykker.

Men hvis maskinen laver huller i jeres tøj, så er den vel i stykker? Selvom den stadig vasker rent

Anmeld Citér

17. august 2015

Molka

Skouboe skriver:

Men hvis maskinen laver huller i jeres tøj, så er den vel i stykker? Selvom den stadig vasker rent

Jaa Det er stadig mest en mistanke - der er også det ved det, at den kun kan vaske "varmt" på enten 60 eller 95 grader, hvor vores gamle maskine kunne klare både 70, 80 og 90 grader. 60 grader er jo ikke nok til stofbleer og numse-vaskeklude, så her kan laserne måske forklares ved, at de er blevet "dræbt" ved 95 grader.

Jeg har bare for nylig også observeret det i et par bluser, underbukser og en cardigan, så nu holder jeg lidt øje med, om tendensen fortsætter

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

Molka skriver:

Jaa Det er stadig mest en mistanke - der er også det ved det, at den kun kan vaske "varmt" på enten 60 eller 95 grader, hvor vores gamle maskine kunne klare både 70, 80 og 90 grader. 60 grader er jo ikke nok til stofbleer og numse-vaskeklude, så her kan laserne måske forklares ved, at de er blevet "dræbt" ved 95 grader.

Jeg har bare for nylig også observeret det i et par bluser, underbukser og en cardigan, så nu holder jeg lidt øje med, om tendensen fortsætter

Ja, der er vist ikke andet at gøre

Vi har ikke længere babyer i huset, så vores kogevask kan sagtens bare foregå på 60 grader

Anmeld Citér

17. august 2015

GrønStjerne

Fantastisk at du gad skrive det ned til os andre, jeg har copy-pastet og sendt til manden, så vi har det nedskrevet.

Vi har i lang tid brugt neutral, og er begyndt at få problemet i vores vaskemaskine. Vi har været alle håndteringer med eddike og rengøring igennem, men vi skal da lige tage en tur med citronsyren og 95 grader - samt en gang anglamark..

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

GrønStjerne skriver:

Fantastisk at du gad skrive det ned til os andre, jeg har copy-pastet og sendt til manden, så vi har det nedskrevet.

Vi har i lang tid brugt neutral, og er begyndt at få problemet i vores vaskemaskine. Vi har været alle håndteringer med eddike og rengøring igennem, men vi skal da lige tage en tur med citronsyren og 95 grader - samt en gang anglamark..

Ja, jeg tænkte at der var andre end mig, der havde de problemer, og når jeg nu havde samlet informationen sammen, kunne jeg lige så godt dele

Anmeld Citér

17. august 2015

Kløver

Tak for tip

vi har prøvet det meste, selv ny vaskemaskine har ikke løst problemet og kun haft problemer med neutral vaskepulver så vil helt klart prøve anglamark da det måske kan løse problemet utrolig trels når feks min mands arbejdsskjorter nogle gange lufter grimt lige efter vask hvor de ikke lugtede da de kom i maskinen efter at have læst herinde mistænker jeg neutral som synderen til vores problem 

Anmeld Citér

17. august 2015

Skouboe

Årgangs Mor skriver:

Tak for tip

vi har prøvet det meste, selv ny vaskemaskine har ikke løst problemet og kun haft problemer med neutral vaskepulver så vil helt klart prøve anglamark da det måske kan løse problemet utrolig trels når feks min mands arbejdsskjorter nogle gange lufter grimt lige efter vask hvor de ikke lugtede da de kom i maskinen efter at have læst herinde mistænker jeg neutral som synderen til vores problem 

Det er ihvertfald klart et forsøg værd ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.