Jeg er anonym af hensyn til mig selv da dette er meget personligt og svært at snakke om..
Sagen er den at min far har to voksne døtre fra et tidligere forhold, han mistede kontakten til dem godt 15 år før jeg blev født. Jeg har kendt til dem hele mit liv fordi min far havde billeder af dem hængende. Jeg mødte så den ene og begyndte at få et forhold til hende da jeg var omkring de 12 år. Jeg mødte hende nogle gange og mødte min dengang kun 3 årige nevø. Mødte aldrig min yngste storesøster da hun ikke ville mødes med vores far da hun jo selvfølgelig have følt et stort svigt.. Jeg var så stolt og glad for at lære hende at kende på trods af at hun var så meget ældre end jeg..
Da jeg var omkring 15 mistede jeg så selv kontakten til min far pga jeg ikke ville være med til at hive min mor i retten for at jeg skulle skifte bopæl, men det gjorde jo så også at jeg mistede kontakten til min søster som jeg var begyndt at lære og kende 
Nu mange år efter kan jeg mærke hvordan jeg længes efter et forhold til dem, jeg har fået et "forhold" til min far igen men høre ikke fra ham med mindre jeg tager kontakt, ud over nytårs aften hvor han ringer - og så skyder skylden på at det er mig der svigter ham?..
Nå men jeg har nu været venner med begge mine søstre på facebook, den ældste har jeg haft som ven på facebook et par år, hvor den yngste godkendte mig tilbage i vinters..
Jeg har rigtig svært ved at komme i kontakt med dem, fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive til dem, vil så gerne vise jeg vil dem og mine nu to niecer og to nevøer for vil gerne være en del af deres liv
Men er så bange for bare at blive total afvist fordi jeg jo er barnet som vores far fik efter dem nu når han havde forladt dem.. Min ældste søster har ingen kontakt til vores far længere efter vores far svinede hendes mand til så ikke engang den vej kan jeg gå..
Overvejer at købe julegaver til dem alle, men er bange for at træde over en usynlig grænse og få dem smidt tilbage.. 
Det gør virkelig ondt at vide man har så tæt familie, men at de alligevel er så langt fra mig.. 
Hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg tage kontakt? 
Tak fordi i læste!
Anmeld
Citér