Skal frossen spinat opvarmes inden brug?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.462 visninger
13 svar
3 synes godt om
16. august 2015

Lisbeth1985

Hej piger.

Jeg har netop fået en Smoothie Twister fra OBH, så nu står morgenmaden på gode grønsager og juicer

I den forbindelse har jeg lige et hurtigt spørgsmål:

Skal frossen spinat opvarmes inden brug? Eller må man brugen den frossen i en smoothie? Her tænker jeg på frossen spinat købt i terninger.

Der er så mange underlige regler med det spinat!!

God dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2015

alenemor42

Næ det vil jeg ikke mene, man kan sagtens spise rå spinat

Anmeld Citér

16. august 2015

Lisbeth1985

alenemor42 skriver:

Næ det vil jeg ikke mene, man kan sagtens spise rå spinat

Godt, så kan jeg roligt drikke min smoothie færdig

Jeg plejer også at spise frisk spinat rå, men jeg har aldrig spist det frossent - og ja, så kom jeg pludselig i tvivl

Anmeld Citér

16. august 2015

alenemor42

Lisbeth1985 skriver:

Godt, så kan jeg roligt drikke min smoothie færdig

Jeg plejer også at spise frisk spinat rå, men jeg har aldrig spist det frossent - og ja, så kom jeg pludselig i tvivl

Det er bare råt der er frosset ned

Anmeld Citér

16. august 2015

Lisbeth1985

alenemor42 skriver:

Det er bare råt der er frosset ned

Ja, det er jeg med på :-)

Men hindbær skal jo fx helst opvarmes, hvis de er købt på frost :-)

Anmeld Citér

16. august 2015

ErDetSnartNU

Jeg ville google det lidt. Hvis argumentet "det er bare det rå der er frosset ned" altid gjaldt så ville man også spise frosne hindbær og jordbær uden at varmebehandle dem - og de anbefales jo at blive varmebehandlet inden da der er fundet salmonella og listeria (og andre gode ting) i. 

Første googleresultat om frossen frugt - hvis du vil vide mere må du selv i gang

http://www.b.dk/nationalt/farlig-frugt-spoeger-igen-i-koeledisken

Anmeld Citér

16. august 2015

Lisbeth1985

ErDetSnartNU skriver:

Jeg ville google det lidt. Hvis argumentet "det er bare det rå der er frosset ned" altid gjaldt så ville man også spise frosne hindbær og jordbær uden at varmebehandle dem - og de anbefales jo at blive varmebehandlet inden da der er fundet salmonella og listeria (og andre gode ting) i. 

Første googleresultat om frossen frugt - hvis du vil vide mere må du selv i gang

http://www.b.dk/nationalt/farlig-frugt-spoeger-igen-i-koeledisken

Jeg har googlet, men synes ikke, at jeg blev meget klogere... Jeg fandt den samme artikel, som du har fundet, men også opskrifter fra bl.a. iform.dk, hvor de netop bruger frossen spinat i en smoothie...

Mit håb var lidt, at der findes en faglært på baby.dk, som kan give mig et sikkert svar

Anmeld Citér

16. august 2015

Minutes

Jeg blender frossen spinat i smoothies flere gange om ugen.. Så jeg tror det er ok  

Anmeld Citér

16. august 2015

Lisbeth1985

Minutes skriver:

Jeg blender frossen spinat i smoothies flere gange om ugen.. Så jeg tror det er ok  

Super! Tak :-)

Anmeld Citér

16. august 2015

nielsen80

Jeg opvarmer ikke, så håber det er ok

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.