Galdesten uden galdeblære?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.952 visninger
4 svar
1 synes godt om
15. august 2015

Soffy27

Hej de damer  

Er der nogen af jer der har prøvet at få fjernet sin galdeblære men stadig døjet med galdesten? 

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind af nervøsitet. 

Har nogen udefinerbare smerter, som kunne minde om galdestens smerter, men jeg har fået fjernet min galdeblære tilbage i 2010..

Nogen der kan beskrive disse smerter for mig? 

Skal til ultralyd om 2 uger, men inden da, skal jeg nok nå at tænke diverse sygdomme igennem.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soffy27 skriver:

Hej de damer  

Er der nogen af jer der har prøvet at få fjernet sin galdeblære men stadig døjet med galdesten? 

Har nogen udefinerbare smerter, som kunne minde om galdestens smerter, men jeg har fået fjernet min galdeblære tilbage i 2010..

Skal til ultralyd om 2 uger, men inden da, skal jeg nok nå at tænke diverse sygdomme igennem.. 

Jeg fik fjernet galdeblæren i 2000 og fik derefter fortsat lignende, men noget mildere smerter "derindefra". Blev scannet efter et par år, og intet var galt. Jeg har forstået det sådan, at det ikke er helt unormalt, og at det bl.a. kan skyldes arvæv fra operationen. Muligvis - jeg kan altså ikke helt huske forklaringen - kan der også stadig dannes mindre sten, men galdeblæren fungerer nu ikke længere som "reservoir", og de glider hurtigere igennem systemet. Tilgiv mig den lidt usikre forklaring 

Det er meget sjældent, jeg mærker noget nu, men indimellem "rumsterer" det lidt. Gå ikke i panik - det er hørt før og næppe alvorligt. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg fandt lige dette ved en hurtig googlesøgning: 

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201229.htm

http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2012/08/05/galdevejs-dyskinesi

Anmeld Citér

15. august 2015

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Soffy27 skriver:

Hej de damer  

Jeg har lige fået fjernet min galdeblære, ligesom både min far, mor og morfar også har (lægen kaldte mig massivt arveligt disponeret ). Når man har fået fjernet galdeblæren, kan man stadig udvikle sten i galdegangene. Læste et sted at man har 15 % risiko for at udvikle dem, når man har fået fjernet sin galdeblære.

Min mor fik fjernet sin galdeblære i 2009 og har siden haft lignende smerter med 2,5 års mellemrum, og er hver gang hevet igennem den helt store udredning. Den sidste gang konkluderede lægerne, at det må være arvæv fra operationen (kikkert), der driller. Og det kan der ikke rigtig gøres så meget ved, for fjerner de det, vil der komme nyt og måske endda mere.

pointen er, at det heldigvis ikke behøver at være farligt, men smerterne er dybt ubehagelige. Krydser fingre for dig

Anmeld Citér

16. august 2015

Chellie

Jeg fik fjernet gladeblære i 2010, og har haft galdesten en enkelt gang siden. Det var ikke så voldsomt som dengang galdeblæren var blevet betændt, men jeg var stadig ikke i tvivl om, hvor smerten kom fra. Jeg blev scannet efter et par dage (brugte min sundhedsforsikring for at få det overstået), og fik at vide, at den ene galdevej var let hævet, men stenen var væk. Vi antager, den passerede af sig selv.. Smerterne forsvandt igen dagen efter scanningen.

Det er også helt normalt at have fantom-smerter efter galdeblæren, men selvom de er ubehagelige, er de fuldstændig harmløse. Jeg mærkede dem mest i starten, hvor det nu er en sjældenhed hvis jeg mærker noget. Som regel i forbindelse med at jeg spiser noget usundt - fx hvidt franskbrød med smør.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.