hjælp til regler når man bliver gift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
7 svar
1 synes godt om
15. august 2015

Anonym trådstarter

Kan nogle af jer hjælpe mig? 

Jeg blev gift med min mand for seks år siden, han ejede sit hus selv, så  gik vi til præsten og blev gift, og har ikke Været i banken eller hos advokat for at skrive nogle papir under osv, hvad angår huset. 

Men  når vi nu er blevet gift er huset så automatisk os  blevet mit? Eller hvordan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2015

Anonym trådstarter

40 der har kigget. Men  er ligeså uvidende om det som jeg øv

Anmeld Citér

15. august 2015

Morjanne76

Huset er stadig kun din mands. 

Anmeld Citér

15. august 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Kan nogle af jer hjælpe mig? 

Jeg blev gift med min mand for seks år siden, han ejede sit hus selv, så  gik vi til præsten og blev gift, og har ikke Været i banken eller hos advokat for at skrive nogle papir under osv, hvad angår huset. 

Men  når vi nu er blevet gift er huset så automatisk os  blevet mit? Eller hvordan?

Nej. Det bliver ikke automatisk dit. Alt hvad I hver især har bragt med jer ind i ægteskabet, bevarer I hver især ejendomsretten til. Selv det I hver især køber efter ægteskabets indgåelse, bevarer I hver især ejendomsretten til.

Men skulle I nu blive skilt, kan du ofte kræve at få halvdelen af friværdien i huset. Det afhænger dog af, at din partners bodel kommer ud på positiv siden. Altså har han f.eks mere gæld, end der er friværdi i huset, kommer hans bodel ud på negativ siden, og der er ikke noget at hente for dig.

Anmeld Citér

15. august 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Huset er stadig kun din mands. 

Okey  tak.

Han siger nemlig os  at det kun er hans hus, men at når vi bliver skilt så  er halvdelen af huslånet noget jeg skal betale

Anmeld Citér

15. august 2015

Morjanne76

Men samtidig skal begge parter ved skilsmisse komme ud af forholdet med lige negativ eller positiv bodel. Så er der friværdi i huset, vil han kunne komme til at give dig en del af værdien, hvis du ejer mindre af værdi end din mand. 

Du skal kun betale halvdelen af huslånet, hvis du står på lånedokumentet eller evt. som kautionist.

Du kan aldrig komme til at hænge på et lån der er din mands. Hvad han har optaget af gæld inden ægteskab, er stadig kun hans gæld. 

Anmeld Citér

16. august 2015

Tutter92

Hvis ikke I har fået lavet særeje bliver huset også dit.

Min far er lige blevet gift og han fik lavet særeje da det er ham der har købt huset.

Så jeg vil mene at hvis ikke I har fået lavet en ægtepagt så er huset lige så meget dit i tilfælde af at I bliver skilt.

Den hænger ikke helt sammen med at hvis I bliver skilt er huset ikke også dit, men du skal stadig betale af på huslån ???

Anmeld Citér

16. august 2015

Chellie

Anonym skriver:

Okey  tak.

Han siger nemlig os  at det kun er hans hus, men at når vi bliver skilt så  er halvdelen af huslånet noget jeg skal betale

Aaaarh, det er så ikke rigtigt. Du er primær arving i kraft af, at I er gift, men både hus og gæld er hans.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.