Tilskud fra Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
7 svar
1 synes godt om
14. august 2015

*Agnete*

Hej søde piger :-)

kan det passe at man får fuld beløb tilbage for medicin hvis man er medlem af Danmark gr.1-2 

for medicin i behandlingen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

Newsence

Det er korrekt hvis det er medicin på recept. Dog skal du i forvejen være medlem. Du kan ikke melde dig ind hvis du ved du skal i behandling 

Anmeld Citér

14. august 2015

gokkelok

newsence skriver:

Det er korrekt hvis det er medicin på recept. Dog skal du i forvejen være medlem. Du kan ikke melde dig ind hvis du ved du skal i behandling 

Ja, er det ikken noget med, at man skal være rask et år, før man kan få tilskud på medicinen, medmindre man kan bevise at man ikke fejlede det inden ? 

Anmeld Citér

14. august 2015

Jn81

*Agnete* skriver:

Hej søde piger :-)

kan det passe at man får fuld beløb tilbage for medicin hvis man er medlem af Danmark gr.1-2 

for medicin i behandlingen

Så vidt jeg ved så er det 100 % i gr 2 men "kun" 50 % i gr 1.... Jeg var nemlig selv oppe i den dyreste (gr 2) da vi bar i behandling og fik alt medicin betalt... Har netop lige for 1 måned siden meldt mig tilbage i gr 5, da jeg endelig er blevet gravid og ikke skal bruge alt den medicin mere.... Og kroniker tilskud eller ej... Så har det sparet mig for MAAAAANGE penge at bruge 1000kr på Danmark hver 3 måned... 

Anmeld Citér

14. august 2015

Jn81

newsence skriver:

Er du sikker på det?? Jeg kunne nemlig godt skrifte gr fra 5 til 2 da vi var lige midt i behandlingen.... Skriftede KUN pga at de gav 100 % tilskud til fertilitets behandling... Ringede og snakkede med dem i Danmark og hun overførte mi straks til gr 2 så jeg kunne få tilskud ASAP og blev sur (på apotek og hospital) over at de ikke havde informeret mig om at Danmark gav 100 % i gr 2.... Det eneste hun beklagede var at jeg desværre ikke kunne få de 7000 tilbage jeg lige havde betalt for medicin i den igangværende behandling... Men det gjaldt fra d.d... 

Anmeld Citér

14. august 2015

Kærlighediminmave

Jn81 skriver:

Er du sikker på det?? Jeg kunne nemlig godt skrifte gr fra 5 til 2 da vi var lige midt i behandlingen.... Skriftede KUN pga at de gav 100 % tilskud til fertilitets behandling... Ringede og snakkede med dem i Danmark og hun overførte mi straks til gr 2 så jeg kunne få tilskud ASAP og blev sur (på apotek og hospital) over at de ikke havde informeret mig om at Danmark gav 100 % i gr 2.... Det eneste hun beklagede var at jeg desværre ikke kunne få de 7000 tilbage jeg lige havde betalt for medicin i den igangværende behandling... Men det gjaldt fra d.d... 

Hvis du er inde i systemet kan du godt skifte. Men hvis du ikke er medlem så skal du ikke fejle noget  

Anmeld Citér

14. august 2015

Jn81

nullermand15 skriver:

Hvis du er inde i systemet kan du godt skifte. Men hvis du ikke er medlem så skal du ikke fejle noget  

Nå ja det er da selvfølgelig rigtigt...  Men tænker lidt.... Kan de tjekke det?? Jeg mener... Min svigermor stod overfor en ordentlig omgang tro af sine tænder... Hun havde været ved tandlægen og få en ca pris... Så meldte hub sig ind i Danmark og kunne få tilskud til behandling med det samme... Men det kan jo selvfølgelig være at der er forskel på hvilken behandling man har brug for?? 

Man kan vel til en hver tid sige til Danmark at, ja man har forsøgt at få børn og er nu blevet undersøgt og de anbefalet direkte i IVF fx?? Eller lurer de den,mon?!? 

Anmeld Citér

15. august 2015

Kærlighediminmave

Jn81 skriver:

Nå ja det er da selvfølgelig rigtigt...  Men tænker lidt.... Kan de tjekke det?? Jeg mener... Min svigermor stod overfor en ordentlig omgang tro af sine tænder... Hun havde været ved tandlægen og få en ca pris... Så meldte hub sig ind i Danmark og kunne få tilskud til behandling med det samme... Men det kan jo selvfølgelig være at der er forskel på hvilken behandling man har brug for?? 

Man kan vel til en hver tid sige til Danmark at, ja man har forsøgt at få børn og er nu blevet undersøgt og de anbefalet direkte i IVF fx?? Eller lurer de den,mon?!? 

Hvis du siger det lukker de dig i hvert fald ikke ind, og det kan tjekke det. Så der er ikke så meget at gøre nu. Tror ikke det er helt det samme ved tandlægen, for der går du jo også selvom Du ikke "fejler" noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.