Jeg har ingen erfaring med behandling for barnløshed og jeg ved intet om de følelser, der er involveret, men jeg ville ikke bare gå forbi tråden uden et 
Til gengæld har jeg en kronisk sygdom, der ofte begrænser mig, og som man ikke kan se, og jeg er jævnligt nødt til at forholde mig til uvidende folk og deres tankeløse kommentarer, og desværre også indimellem folk, der, som din svigermors mand, er direkte ondskabsfulde. Jeg synes ofte den opførsel hænger sammen med vrede - man bliver vred, og så langer man ud after andre, med det ene formål at såre og gøre ondt. Det lyder som om din svigermors mand er sådan et menneske.
Ved de uvidende, tænker jeg meget over intentionen bag ordene, og ikke hvad de rent faktisk siger - det hjælper meget.
Med de ondskabsfulde tænker jeg, at deres ord og handlinger i bund og grund ikke har noget med mig at gøre - det afspejler hvordan de selv er og hvordan de har det lige nu. Man må have det rimeligt skidt indvendigt, for at svine en ung pige til på den måde, eller tale sådan til dig. Jeg skriver ikke det her fordi du skal have ondt af ham, det mener jeg bestemt ikke at du skal, men fordi hvis du først følelsesmæssigt forstår at hans ord og handlinger intet har med dig at gøre, så gør de heller ikke ondt på samme måde.
Du er i fuldstændig samme situation efter hans svada, som du var før - intet han kan sige eller gøre, kan ændre på det. Og du lyder ikke som om du kan lide ham, så hvorfor betyder det noget som helst, hvad han mener og siger? Tag en snak med dig selv om det, det kan måske tage brodden af, hvad han siger næste gang.
Anmeld
Citér