Hvornår skal man til første lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
9 svar
2 synes godt om
13. august 2015

Jeasor85

Hej.

Jeg tog en positiv graviditetstest for to dage siden. I dag er jeg 3+5 henne vil jeg tro, men er usikker på det, da jeg har uregelmæssig menstruation. Hvor langt var i henne da i ringet til lægen første gang? Er nemlig i tvivl om jeg skal vente 14 dages tid eller om jeg bare skal bestille en tid allerede til i næste uge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

Camilla19

Jeasor85 skriver:

Hej.

Jeg tog en positiv graviditetstest for to dage siden. I dag er jeg 3+5 henne vil jeg tro, men er usikker på det, da jeg har uregelmæssig menstruation. Hvor langt var i henne da i ringet til lægen første gang? Er nemlig i tvivl om jeg skal vente 14 dages tid eller om jeg bare skal bestille en tid allerede til i næste uge.

Da jeg var 9 uger henne og skulle have taget en blodprøve :-)

Anmeld Citér

13. august 2015

Christine

Jeasor85 skriver:

Hej.

Vil tro du først skal ringe når du er sikker på du er gravid 

De har haft mig derinde bare for at tage test da jeg var et par uger over tid og vandrejournal lavede de første uge 9-10 sidst 

Anmeld Citér

13. august 2015

Spiloppi

Jeasor85 skriver:

Hej.

Tillykke med de to streger dejligt!! Jeg ringede en uges tid efter testen (altså da jeg var omkring 6 uger) og der gav hun mig en tid i uge 8, hun sagde at det var procedure - men derfor kan du jo godt ringe og bestille en tid allerede nu os fordi der er mega meget forskel på hvordan de gør de hos de forskellige læger 

Anmeld Citér

13. august 2015

Babs12

Tillykke!  Min læge siger fra 7. Uge - men så starter man ved sygeplejersken, som først tjekker ens urin og så tager en blodprøve. Samtidig med at man bestiller den tid får man en tid ugen efter hos lægen 

Anmeld Citér

13. august 2015

sne190810

Jeg skal til første lægeundersøgelse på mandag, og der vil jeg være 12+1

Anmeld Citér

13. august 2015

SMC

Jeg ringede til lægehuset da jeg var 4+3, og ikke i tvivl. Jeg fik følende svar. Blodprøve ved 6+ og lægeundersøgelse ved 9+ (Men er bare mit lægehus) 

Anmeld Citér

15. august 2015

Jeasor85

Jeg har dagligt stikken i underlivet et par gang af ca 5-10 min varighed. Har fået afvide det er helt normalt og helt ufarligt. Men er der nogen der har gode råd til hvad man kan gøre ved smerten?

Det værste ved smerterne er nok at jeg ikke kan sige av når vi er sammen med nogen og bare må bide smerten i mig da min graviditet er hemmelig indtil uge 12

Anmeld Citér

15. august 2015

lillelille

Jeg var hos lægen da jeg var omkring 6 uger. Fik taget blodprøve og urinprøve, samt laved vandrejournal. Fik også henvisning til gynækolog fordi jeg var usikker om hvor langt jeg var henne.

Anmeld Citér

15. august 2015

gokkelok

Jeg ville vente til 12. Uge hvor man skal lave vandrejournal. Tagselvbord eneste ca ved uge 5, så du er sikker. 

Synes personligt ikke der er grund til at tage til lægen for at få bekræftet noget, som en urintest derhjemme også kan klare  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.