forvirret over hvor langt jeg er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2015

Anonym trådstarter

hej

jeg har uregelmæssige cyklusser mellem 27-32 dage.

ifølge min læge har jeg termin den 16/3 beregnet ud fra 28 dage cyklus ved godt det er en ca dato.

var så til scanning igår, og der scannet gynækologen mig til at være 7+3 og med en termin den 26/3 og jeg testede positiv den 11/7 fint og der ville jeg så skulle ha været 3+0 hvilket jeg ikke helt tror på er muligt.

men hvis jeg regner ud fra ægløsning som var den 29/6 pga positiv ægløsning test så skulle min termin være den 20/3 og så skulle jeg ha testet positiv da jeg ha været 3+6

hvilket dato vil i tro mest på

1. lægens beregning
  2. gynækologens scanning
  3. min ægløsning test beregning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

Chellie

Scanningen er klart det mest præcise, så den ville jeg holde mig til 

Anmeld Citér

12. august 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Scanningen er klart det mest præcise, så den ville jeg holde mig til 

ok men det giver bare ikke rigtig mening i mit hoved når jeg ved jeg havde ægløsning den 29/6 pga postiv ægløsnings test 

også ville jeg ha haft testet positiv allerede da jeg var 3+0 hvis jeg skal følge scanning

Anmeld Citér

12. august 2015

Chellie

Anonym skriver:

ok men det giver bare ikke rigtig mening i mit hoved når jeg ved jeg havde ægløsning den 29/6 pga postiv ægløsnings test 

også ville jeg ha haft testet positiv allerede da jeg var 3+0 hvis jeg skal følge scanning

Hmm .. Det kan jeg godt se ... Altså, hvis scanningen sagde omtrent 7 uger, så har trolden stadig været meget lille, og dermed er der også lidt større måleusikkerhed. Men scanninger er stadig det mest præcise værktøj, lægerne udregner termin efter, også selvom man kender sin ægløsnings-dato .. Mon ikke det ligger et sted mellem din ægløsnings-udregning og scanningens?

Næste scanning vil give dig et klart svar, men det er jo ikke fedt at skulle gætte sig frem i mellemtiden.. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Hmm .. Det kan jeg godt se ... Altså, hvis scanningen sagde omtrent 7 uger, så har trolden stadig været meget lille, og dermed er der også lidt større måleusikkerhed. Men scanninger er stadig det mest præcise værktøj, lægerne udregner termin efter, også selvom man kender sin ægløsnings-dato .. Mon ikke det ligger et sted mellem din ægløsnings-udregning og scanningens?

Næste scanning vil give dig et klart svar, men det er jo ikke fedt at skulle gætte sig frem i mellemtiden.. 

næste scanning er den 1/9 som er nk. indtil videre må jeg gå ud fra jeg er et sted i mellem 7+4 og 8+3 idag 

Anmeld Citér

12. august 2015

Ano20

Da jeg var gravid blev min termin beregnet ved lægen til d. 20/12. Ved en tidlig scanning i uge 8 blev den beregnet til d. 26/12, og ved NF i uge 12, blev termin flyttet til d. 22/12.

Så det er ikke nødvendigvis den tidlige scanning, der er mest præcis, da det er svært at måle fosteret særligt nøjagtigt, når det er så lille endnu. Du må nok vente til NF med en mere nøjagtig beregning 

Anmeld Citér

12. august 2015

Anonym trådstarter

vAnnemette skriver:

Da jeg var gravid blev min termin beregnet ved lægen til d. 20/12. Ved en tidlig scanning i uge 8 blev den beregnet til d. 26/12, og ved NF i uge 12, blev termin flyttet til d. 22/12.

Så det er ikke nødvendigvis den tidlige scanning, der er mest præcis, da det er svært at måle fosteret særligt nøjagtigt, når det er så lille endnu. Du må nok vente til NF med en mere nøjagtig beregning 

ja ved godt den rigtigt termin først er ved nk, men det jeg er i tvivl om er om jeg skulle beholde min tid den 1/9 eller ringe og spørger dem. men har nu besluttet mig at beholde den tid d 1/9

kan huske med min søn at lægen havde sat mig til d 8-9/8 

og gynækologen til den 11/8 

men til nk blev den sat til den 9/8

Anmeld Citér

12. august 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

hej

jeg har uregelmæssige cyklusser mellem 27-32 dage.

ifølge min læge har jeg termin den 16/3 beregnet ud fra 28 dage cyklus ved godt det er en ca dato.

var så til scanning igår, og der scannet gynækologen mig til at være 7+3 og med en termin den 26/3 og jeg testede positiv den 11/7 fint og der ville jeg så skulle ha været 3+0 hvilket jeg ikke helt tror på er muligt.

men hvis jeg regner ud fra ægløsning som var den 29/6 pga positiv ægløsning test så skulle min termin være den 20/3 og så skulle jeg ha testet positiv da jeg ha været 3+6

hvilket dato vil i tro mest på

1. lægens beregning
  2. gynækologens scanning
  3. min ægløsning test beregning

Vent til nakkefoldsscanningen . Du bliver nok rykket lidt frem igen. jeg blev rykker 12 dage tilbage til TS og efterfølgende rykket en uge frem igen

Anmeld Citér

12. august 2015

Ano20

Anonym skriver:

ja ved godt den rigtigt termin først er ved nk, men det jeg er i tvivl om er om jeg skulle beholde min tid den 1/9 eller ringe og spørger dem. men har nu besluttet mig at beholde den tid d 1/9

kan huske med min søn at lægen havde sat mig til d 8-9/8 

og gynækologen til den 11/8 

men til nk blev den sat til den 9/8

Ja, det kan jeg godt se. Jeg havde ikke lige fanget at du evt. ikke er så langt hende når du skal til NF d. 1/9  Men du kan jo altid ringe og snakke med dem på sygehuset, og se hvad de siger og om de vil flytte aftalen. Og ellers hvis du vælger at beholde tiden, og det viser sig du ikke er langt nok henne, så får du vidst bare en ny tid senere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.