Ferie med 2,5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

622 visninger
5 svar
5 synes godt om
12. august 2015

Anna2706

Hej med jer

Sagen er den at vi skal til Thailand til april i 2 uger. På det tidspunkt vil vores søn være lidt over 2 og et halvt.

Så jeg ville hører om der var nogle af jer der har været på ferie med så lang en flyvetur og i ekstrem varme med børn på den alder, ca.? Og om i har lyst til at fortælle hvordan det gik? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

modesty

Anna2706 skriver:

Hej med jer

Sagen er den at vi skal til Thailand til april i 2 uger. På det tidspunkt vil vores søn være lidt over 2 og et halvt.

Så jeg ville hører om der var nogle af jer der har været på ferie med så lang en flyvetur og i ekstrem varme med børn på den alder, ca.? Og om i har lyst til at fortælle hvordan det gik? :-)

Ååååhhh, bare det var mig!

Vi var i Indien med vores søn da han var 15 måneder. Forbered jer på at det tager nogle døgn at få vendt hans rytme. Der er stor tidsforskel på Thailand og her. Så læg en plan for hvordan I rykker hans sengetider, og hold fast i dem. Sørg for at der er ro omkring sengetid og kør en fast rutine.

M.h.t. varmen vil jeg sige at det mest er solen I skal være bekymrede for. Så sørg for at dække ham ordentligt til med løstsiddende, behageligt tøj. Hav en god UV dragt med. Vores søn var f.eks kun ude at bade før kl. 11 og efter kl. 15. I timerne derimellem opholdt vi os i skyggen hvor vi hyggede, tog på ture, legede med sand o.s.v.

Varmen håndterede han fint nok. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Anna2706

modesty skriver:

Ååååhhh, bare det var mig!

Vi var i Indien med vores søn da han var 15 måneder. Forbered jer på at det tager nogle døgn at få vendt hans rytme. Der er stor tidsforskel på Thailand og her. Så læg en plan for hvordan I rykker hans sengetider, og hold fast i dem. Sørg for at der er ro omkring sengetid og kør en fast rutine.

M.h.t. varmen vil jeg sige at det mest er solen I skal være bekymrede for. Så sørg for at dække ham ordentligt til med løstsiddende, behageligt tøj. Hav en god UV dragt med. Vores søn var f.eks kun ude at bade før kl. 11 og efter kl. 15. I timerne derimellem opholdt vi os i skyggen hvor vi hyggede, tog på ture, legede med sand o.s.v.

Varmen håndterede han fint nok. 

Vi glæder os også rigtig meget :-D 

Mange tak for dit svar :-) Tænker også vi skal bruge en god solcreme med meget høj faktor til ham og ja en UV dragt. 

Er spændt på flyveturen, måske kan han blive underholdt at nogle film og bøger 

Anmeld Citér

12. august 2015

modesty

Anna2706 skriver:

Vi glæder os også rigtig meget :-D 

Mange tak for dit svar :-) Tænker også vi skal bruge en god solcreme med meget høj faktor til ham og ja en UV dragt. 

Er spændt på flyveturen, måske kan han blive underholdt at nogle film og bøger 

Vores søn klarede turen virkelig fint, men der sov han også stadig to lure om dagen. 

Vi har lige været i Marokko, som jo er en væsentligt kortere tur, men det gik fint.

Ja, sørg for at have masser af underholdning med. 

Anmeld Citér

12. august 2015

FN

Anna2706 skriver:

Hej med jer

Få jeres søn til at drikke når i lander/letter, så han undgår propper i ørerne. Ellers som de andre skriver - og så vil jeg lige tilføje at thailand har en del frugter som hæver kropstemperaturen en smule, så voksne skal spise lidt af gangen (især de første dage)og børn meget meget lidt. God tur, det er et skønt land 

Anmeld Citér

12. august 2015

Anna2706

FN skriver:

Få jeres søn til at drikke når i lander/letter, så han undgår propper i ørerne. Ellers som de andre skriver - og så vil jeg lige tilføje at thailand har en del frugter som hæver kropstemperaturen en smule, så voksne skal spise lidt af gangen (især de første dage)og børn meget meget lidt. God tur, det er et skønt land 

Mange tak for dit svar :-) Rart at vide det med frugten. Tak, vi glæder os også meget til at opleve det :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.