Hej
jeg skriver fordi jeg har brug for et råd.
min mand har altid været hidsig men har altid kunne styre det så når det skete isolerede han sig blot, men her forleden skete der noget.
vi var oppe og skændes og tingene gik lidt højt ( sker næsten aldrig for os) han bliv hidsig og gik ind i soveværelset for at køle ned. Vores eneste toilet er lige ved siden af og da jeg havde skulle tisse længe gik jeg derud. Han troede så jeg gik efter ham og han kommer ud fra soveværelset. Han råbte og skubbede mig ud i vores køkken ( igen er det næsten ved siden af) her blev jeg trængt op i en krog og forsøgte at beskytte mit ansigt da jeg ikke vidste hvad der ville ske. Han slog mig dog ikke men fik taget så hårdt fat i min arm at den gør mega ondt når jeg bruger musklen. Er faguddannet så ved det kun er musklen. Han går så ind i soveværelset igen. Jeg pakker hurtigt en taske og tager derfra. Efter noget tid er han faldet til ro og ringer og undskylder meget og jeg ved han har det ad helved til. Han blev 2 gange i sin barndom tæsket af sin far og har aldrig tilgivet dette.. Han er chokket og ber om tilgivelse og jeg skal bare forlange hvad jeg vil osv. Han siger han aldrig vil tilgive sig selv, men håber jeg vil tilgive ham..
jeg har sagt til ham at jeg og vores datter ( 2 år og heldigvis ikke hjemme da det skete ) bliver hvor vi er pt da jeg skal have ro til at tænke mig om hvilket han har accepteret.
Mest af alt så tænker jeg på om han kan få noget hjælp så han lærer at styre det her. Mest for vores datter. Om jeg så vil være sammen med ham ved jeg ikke.
vores økonomi er sådan at der ingen luft er til at betale for noget terapi eller ligne. Vi er begge nyuddannet og på a- kasse så valget er mellem terapi eller mad og tag over hoved. Så det er ikke vilje men pengene er der ikke..
så spørgsmålet er : kan han få det via kommune eller noget? Vi er jo på papiret stadig gift og samboende. Gør det en forskel ?
og ja et råd. Ville I give ham en chance til vel og mærke efter han har deltaget i et eller andet forløb?.
Hilsen den rystede
Anmeld
Citér