Eksperthjælp: Amning og vuggestuestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
1 svar
0 synes godt om
12. august 2015

Catrine Hansen

Min søn, på 8 måneder, starter i vuggestue den 1-9, og ammer stadig ca. 3 gange om dagen... Hvordan kommer jeg ud af de sidste amninger så han kan klare vuggestue osv. Uden amning.? Han vil ikke drikke af sutteflaske , så ved ikk helt hvad jeg skal gøre.? Håber du har et godt råd . Kh Karen

Catrines svar

Kære Karen

Du kan sagtens fortsætte amningen, selvom din søn starter i vuggestue. Det vil faktisk være det allerbedste for ham. På den måde får han stadig opfyldt sit behov for nærhed/tryghed og hans immunforsvar er bedre når han ammes, hvilket jo er en fordel ved start i vuggestue.

Der er rigtig mange der ammer, selv de går på arbejde og barnet bliver passet. Så ammer man fx om morgenen, om eftermiddagen når man har hentet barnet og er kommet hjem og igen lige inden barnet skal sove.

I vuggestuen kan han så få vand fra en kop til måltiderne. Han behøver slet ikke at bruge flaske.

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg gør som Catrine beskriver; ammer inden jeg kører på arbejde, sen eftermiddag når jeg kommer hjem fra arbejde, og så til putning.

Det fungerer rigtig fint for både mig og min datter. Hun er 9 mdr og ingen af os er klar til at sige farvel til amningen.

Uhh jeg havde det også svært med at skulle være væk fra hende, når nu hun ikke kunne tage sutteflaske, men hun drikker glad vand af kop og spiser almindelig mad når jeg ikke er i nærheden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.