Min søn, på 8 måneder, starter i vuggestue den 1-9, og ammer stadig ca. 3 gange om dagen... Hvordan kommer jeg ud af de sidste amninger så han kan klare vuggestue osv. Uden amning.? Han vil ikke drikke af sutteflaske , så ved ikk helt hvad jeg skal gøre.? Håber du har et godt råd . Kh Karen
Catrines svar
Kære Karen
Du kan sagtens fortsætte amningen, selvom din søn starter i vuggestue. Det vil faktisk være det allerbedste for ham. På den måde får han stadig opfyldt sit behov for nærhed/tryghed og hans immunforsvar er bedre når han ammes, hvilket jo er en fordel ved start i vuggestue.
Der er rigtig mange der ammer, selv de går på arbejde og barnet bliver passet. Så ammer man fx om morgenen, om eftermiddagen når man har hentet barnet og er kommet hjem og igen lige inden barnet skal sove.
I vuggestuen kan han så få vand fra en kop til måltiderne. Han behøver slet ikke at bruge flaske.
Mange hilsner fra Catrine
Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.
Forældre og Fødsel: fogf.dk
Anmeld
Citér