Kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. august 2015

CH2012

Hejsa

Vil I give jeres bedste råd mod kvalme? Og gerne skrive hvad I har haft held med at få ned, især om morgenen?

Skal ud og have fat i nogle seabands om lidt

Mange tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

God-mor

CH2012 skriver:

Hejsa

Vil I give jeres bedste råd mod kvalme? Og gerne skrive hvad I har haft held med at få ned, især om morgenen?

Skal ud og have fat i nogle seabands om lidt

Mange tak 

Led ikke selv har kvalme, men det gjorde min gode veninde og jeg ved at hun spise ristet toastbrød, banan og mariekiks 

Anmeld Citér

12. august 2015

Chellie

Mit bedste råd er små, hyppige måltider, og en god middagslur. Det er det eneste, der virker her, og også det eneste, min læge ville anbefale mig. Det er bare rigtig bøvlet med en middagslur, når man nu har fuldtidsjob... 

Anmeld Citér

13. august 2015

CH2012

God-mor skriver:

Led ikke selv har kvalme, men det gjorde min gode veninde og jeg ved at hun spise ristet toastbrød, banan og mariekiks 

Ristet toast lyder også fint... Spiser bl.a. marie kiks  Og tak 

Anmeld Citér

13. august 2015

SofiaMik

Få noget salt om morgenen, eksempelvis opløst i vand eller evt. Blødkogt æg med salt.

Hvis saltbalancen er skæv. Bliver man dårlig.

Anmeld Citér

13. august 2015

CH2012

Chellie skriver:

Mit bedste råd er små, hyppige måltider, og en god middagslur. Det er det eneste, der virker her, og også det eneste, min læge ville anbefale mig. Det er bare rigtig bøvlet med en middagslur, når man nu har fuldtidsjob... 

Mange tak. Det er også efterhånden det jeg har fundet frem til. Og masser af hvile er åbenbart enormt vigtigt for mig... Har slappet mere af de sidste to dage end ellers og der har kvalmen heller ikk været så slem igen. Har også fået sat nogle akupunktur nåle og bruger seabands (siden igår).

Anmeld Citér

13. august 2015

CH2012

SofiaMik skriver:

Få noget salt om morgenen, eksempelvis opløst i vand eller evt. Blødkogt æg med salt.

Hvis saltbalancen er skæv. Bliver man dårlig.

Okay, tak for det tip  Synes også jeg har mere lyst til salte ting...

Anmeld Citér

13. august 2015

Trine91

Min kvalme er heldigvis aftagende. Har ligget sygemeldt i 4 uger og tabt en del, kastet op og haft kvalme 24/7. Nu er kvalmen værst om morgen hvor jeg også kaster op. Men det er fordi det er længe siden jeg sidst har spist og det giver kvalme. Her har yoghurt været nr 1 i 4 uger. Generelt kolde ting men også knækbrød, lidt toastbrød osv. Hvil når du kan og spis meget hyppigt min kvalme bliver også forværret af hvis jeg går rundt for længe osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.