Måske gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
9 svar
1 synes godt om
12. august 2015

Rosemmi

Hej piger

Jeg er ny herinde, og har kigger lidt rundt i debatten. Kan se at der er mange der har samme spørgsmål som mig, men jeg tillader mig at spørge alligevel.

jeg stoppede med p-piller i juni måned og fik min første mens d. 11. juli, med en cyklus på ca. 26 dage. En ret normal en af slagsen. 

Nu går jeg så og venter på den næste. Er oppe på 32 dage siden sidst. Jeg har den sidste uges tid haft mens-lignende smerter, let kvalme indimellem, oppustet og rumlende mave, tisser ofte, en lille smule ømme (og store) bryster samt svimmelhed. Og så har jeg bare en fornemmelse af, at et eller andet er anderledes.

Jeg testede negativ for en uge siden. Og det kan selvfølgelig bare være, at min krop er forvirret efter p-pille-stop. Men altså... Hvad tror i? Hvad var jeres første symptom? Skal man stole på den det fornemmelse? Og hvornår synes i jeg skal teste igen?

Glæder mig til at læse jeres svar! 

Kh. Rosemmi

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2015

SMC

Rosemmi skriver:

Hej piger

Jeg er ny herinde, og har kigger lidt rundt i debatten. Kan se at der er mange der har samme spørgsmål som mig, men jeg tillader mig at spørge alligevel.

jeg stoppede med p-piller i juni måned og fik min første mens d. 11. juli, med en cyklus på ca. 26 dage. En ret normal en af slagsen. 

Nu går jeg så og venter på den næste. Er oppe på 32 dage siden sidst. Jeg har den sidste uges tid haft mens-lignende smerter, let kvalme indimellem, oppustet og rumlende mave, tisser ofte, en lille smule ømme (og store) bryster samt svimmelhed. Og så har jeg bare en fornemmelse af, at et eller andet er anderledes.

Jeg testede negativ for en uge siden. Og det kan selvfølgelig bare være, at min krop er forvirret efter p-pille-stop. Men altså... Hvad tror i? Hvad var jeres første symptom? Skal man stole på den det fornemmelse? Og hvornår synes i jeg skal teste igen?

Kh. Rosemmi

Når man starter PB er det meget normalt, at man kan føle sig gravid. En cyklus på 32 dage, har jeg også prøvet et par gange. Jeg har brugt appen Clue i et par år, og kan stærkt anbefale alle at bruge den - ikke blot ved graviditet. Det giver svar på meget. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Kærlighediminmave

Rosemmi skriver:

Hej piger

Kh. Rosemmi

Min første cyklus var også rimelig normal efter pille stop, men så gik det ellers op ad bakke med lange cyklusser, masser af symptomer men ingen baby. Kroppen skal til at finde sin egen rytme nu og det indebærer en masse symptomer som man ikke er vandt til at mærke

Anmeld Citér

12. august 2015

Rosemmi

Altså jeg må lige have noget på det rene. Når man stopper med pillerne, så kan der komme rod i cyklus.. Men betyder det mindre chance for at blive gravid? Eller bare, at man ikke helt kan regne med noget. Jeg mener, hvis der er ÆL, så er der vel altid en chance for at blive gravid? Eller er der noget med at ægget har sværere ved at sætte sig fast?

Anmeld Citér

12. august 2015

SMC

Rosemmi skriver:

Altså jeg må lige have noget på det rene. Når man stopper med pillerne, så kan der komme rod i cyklus.. Men betyder det mindre chance for at blive gravid? Eller bare, at man ikke helt kan regne med noget. Jeg mener, hvis der er ÆL, så er der vel altid en chance for at blive gravid? Eller er der noget med at ægget har sværere ved at sætte sig fast?

Der er altid en chance/risiko. Ikke to mennesker er ens. Hold dig til din mens og går du væsentlig over tid og får utrolig tydelige symptomer, så er du ikke i tvivl. Stol på en g-test og ikke en disse andet. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Kærlighediminmave

På en måde kan det godt mindske dine chancer, hvis du får lange cyklusser har du højst sandsynligt ikke ægløsning. Det havde jeg ikke i 10 mdr. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Rosemmi

nullermand15 skriver:

På en måde kan det godt mindske dine chancer, hvis du får lange cyklusser har du højst sandsynligt ikke ægløsning. Det havde jeg ikke i 10 mdr. 

Men når blodet så kommer, så er det vel fordi ægget ikke blev befrugtet. Hvis der ikke er noget æg, så kommer der vel aldrig mens? Eller hvad?

Anmeld Citér

12. august 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi
Rosemmi skriver:

Men når blodet så kommer, så er det vel fordi ægget ikke blev befrugtet. Hvis der ikke er noget æg, så kommer der vel aldrig mens? Eller hvad?

Det er normalt at ens krop skal bruge lidt tid på at lave en cyklus når den har været kunstigt styret af p-piller. 

Når man stopper på p-piller skal din kroppe vænne sig til selv at producerer æg og lave menstruation(en kompliceret proces) - det er meget almindeligt at det tager 6-12 måneder før kroppen har fundet en rytme. 

Du har delvist ret i, at hvis man bløder er det fordi ægget ikke blev befrugtet. MEN, det kan ske, hvis man har lange cyklusser, at man ikke har ægløsning, men det blot er slimhinderne der laver en blødning (slimhinderne "hjælper" med at udstøde ægget, men kan godt tro at der er et æg at udstøde selvom der ikke er, hvilket skaber en blødning).. 

Hvis jeg var dig ville jeg tage det helt stille og roligt, hav sex når I har lyst - og så tag en test ca. 1 gang om måneden. Din krop har brug for ro til at finde sig selv, så pas på ikke at stress den for meget. Det er helt almindeligt at ens cyklus er uregelmæssig efter p-piller. 

Anmeld Citér

12. august 2015

mrs.juli

Jeg må altså lige sige at det er en skrøne at kroppen som sådan ikke skal finde sig selv efter p-piller. jo bevares, men det tager som regel ikke lang tid! Jeg stoppede med p-piller og blev gravid i 2. cyklus med mit første barn. nu prøver vi igen og jeg har ægløsning netop nu i første cyklus.

køb ægløsningstests og få afklaring på om din krop er klar. rigtig mange bliver gravide meget hurtigt efter p-piller fordi kroppen netop har været så perfekt styret med dem. 

held og lykke og tag den ellers med ro! 

Anmeld Citér

14. august 2015

Rosemmi

mrs.juli skriver:

Jeg må altså lige sige at det er en skrøne at kroppen som sådan ikke skal finde sig selv efter p-piller. jo bevares, men det tager som regel ikke lang tid! Jeg stoppede med p-piller og blev gravid i 2. cyklus med mit første barn. nu prøver vi igen og jeg har ægløsning netop nu i første cyklus.

køb ægløsningstests og få afklaring på om din krop er klar. rigtig mange bliver gravide meget hurtigt efter p-piller fordi kroppen netop har været så perfekt styret med dem. 

held og lykke og tag den ellers med ro! 

Tak! :-) 

Det gav mig lige lidt mere optimisme. :-) Har faktisk hørt fra mange der har oplevet det samme.

nu er blodet dog kommet.. Og det gør pisse ondt! :-(

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.