Fodre ænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
11 svar
9 synes godt om
11. august 2015

Benjamins'mor

Måske et dumt spørgsmål, men skal ned og fodre ænder når jeg har hentet børnene. Har taget noget rugbrød med som udløb i går, men kom pludseligt i tvivl, må man godt give dem rugbrød?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Skouboe

Hvis de gider at spise det, så ja

Anmeld Citér

11. august 2015

Benjamins'mor

Skouboe skriver:

Hvis de gider at spise det, så ja

Super, vi prøver

Anmeld Citér

11. august 2015

Hønsemor

Nej!

Det er misforstået godhed at folk fodre ændre og andre fuglearter med brød og især vandfulge såsom ænder og svaner.. For det første ændre man i deres indstingt for at finde mad og dernæst ændre man naturens gang, da man ændre næringsindholdet i vandet ved at kaste brød ud og derved fjerner man vigtige elementer for dyrene og deres muligheder for at finde mad selv

Anmeld Citér

11. august 2015

Benjamins'mor

Hønsemor skriver:

Nej!

Det er misforstået godhed at folk fodre ændre og andre fuglearter med brød og især vandfulge såsom ænder og svaner.. For det første ændre man i deres indstingt for at finde mad og dernæst ændre man naturens gang, da man ændre næringsindholdet i vandet ved at kaste brød ud og derved fjerner man vigtige elementer for dyrene og deres muligheder for at finde mad selv

Vi kastede det ikke i vandet, de gik rundt på græsset

Anmeld Citér

11. august 2015

Hønsemor

Benjamins'mor skriver:

Vi kastede det ikke i vandet, de gik rundt på græsset

Men derfor bliver det stadig frarådet 

Anmeld Citér

11. august 2015

Diosa85

Benjamins'mor skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men skal ned og fodre ænder når jeg har hentet børnene. Har taget noget rugbrød med som udløb i går, men kom pludseligt i tvivl, må man godt give dem rugbrød?

Man må generelt ikke fodre ænder da brød gør andrikkerne voldsomt liderlige og voldtager hunnerne så de kan drukne. 

Og det er seriøst uden pis. Jeg troede heller ikk på det først indtil jeg læste om det. Du kan Google det hvis det er. 

Anmeld Citér

11. august 2015

Diosa85

Benjamins'mor skriver:

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/14267045

Anmeld Citér

11. august 2015

Snoopy77

I øvrigt tiltrækker brødet rotter, også en af grundene til at man fraråder at fodre ænder 

Anmeld Citér

11. august 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hold nu k.............................. må man nu heller ikke fodre ænder mere....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.