Du kan ikke få fuld barselsdagpenge og SU fødselsklip samtidig. Man kan dog godt kombinere dem hvis man fx er studerende med SU og samtidig har et deltidsjob ved siden af... har jeg selv fx, men så får man stadig primært SU klip og så en sats der nogenlunde svarer til hvad man tjente ved siden af..
Ud over det, så vil jeg sige. Begynd på pb når I har lyst - ikke har det passer ind i alle mulige planer. Hvis I begge har lyst til at blive forældre - så begynd. Baby kan ikke planlægges og kommer når han/hun kommer.
Da vi startede pb ville det passe perfekt hvis jeg blev gravid inden for 2-3 måneder - men det tog altså 11 måneder før der var bid.
Desuden, kun 2 månders barsel??.. Wow siger jeg bare. Altså man kan hvad man vil, men hvad jeg har hørt så er barslen altså virkelig en fantastisk tid (selvfølgelig også hård) - men pointen er, SÅ meget tid får man ikke med sit barn igen og de fleste ville ønske de havde mere barsel. Men altså, du kan gøre hvad du vil.
Men seriøst, lad vær med at planlæg det alt for meget - lige netop det her KAN ikke planlægges.
Lav en baby når I gerne vil være forældre og har lyst til at få en baby - alt andet skal nok falde på plads. Masser folk, inklusiv mig selv, får børn når de studerer. Alle finder en løsning ligemeget hvornår baby kommer - så prøv og lad vær at planlægge det så meget.
Anmeld
Citér