hej piger.
Jeg går og venter på min menstruation, så vi kan komme videre i forløbet. Jeg har allerede gået taget æg ud, men grundet overstimulering og ferie kan vi først komme videre nu. Er der nogen der kan fortælle lidt om, hvordan det foregår? Det er ivf.

Jeg har prøvet at få lagt fryseæg op to gange - også efter en overstimulering. Jeg har prøvet både i substitueret cyklus og i naturlig cyklus.
I vores første forsøg med fryseæg, tog jeg Estrofem hele min cyklus. Det satte min naturlige ægløsning ud af spil, lidt lige som p-piller. Da min slimhinde var tyk nok, startede jeg på Crinone (en vaginalgel som fanden har skabt i vrede), som er progesteron, der skal få ægget til at sætte sig fast, da man ikke selv danner det pga. man ikke får ægløsning. Dvs. hvis du bliver gravid, skal du tage det frem til uge 10 eller 12 (men det er vidst lidt forskelligt, hvad de anbefaler fra sted til sted), hvorefter din krop selv tager over. 4 dage efter start på Crinone fik jeg sat æg tilbage.
I vores andet forsøg med fryseæg (som var cyklussen lige efter den første med fryseæg - altså ingen pause) orkede jeg ikke hormoner igen, så der fulgte vi min naturlige cyklus. Da de vurderede at min egen ægløsning var tæt på, tog jeg et skud Ovitrelle, så de havde styr på ægløsningstidspunktet og så fik jeg lagt æg tilbage 4 dage efter, så udviklingen af æggene svarede til, hvor jeg var i min cyklus. Denne gang havde jeg haft ægløsning og dannede derfor progesteron selv og slap for Crinone 
Begge forsøg endte desværre uden graviditet 
Held og lykke med det hele! Jeg håber, at du er heldigere end jeg var 
Anmeld
Citér