Ideer søges til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
10 svar
3 synes godt om
10. august 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Godaften baby.dk 

Min søn har snart fødselsdag og han vil i den forbindelse gerne dele noget ud i skolen. De kører delvist nul-sukkerpolitik, men på forældremødet har det været oppe at vende at det er ok med lidt sødt. 

Men jeg vil gerne ud i noget der ikke er en stor sukkerbombe og også noget der ikke kræver alt for meget, da tiden ikke er til det denne gang. Desværre. Jeg plejer at være ret kreativ og god til at finde på, men er virkelig ideforladt denne gang og håber at der er nogle der er søde at komme med nogle gode ideer. 

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2015

Babyklar87

Slet ingen? 

Anmeld Citér

11. august 2015

Risse

Babyklar87 skriver:

Godaften baby.dk 

Min søn har snart fødselsdag og han vil i den forbindelse gerne dele noget ud i skolen. De kører delvist nul-sukkerpolitik, men på forældremødet har det været oppe at vende at det er ok med lidt sødt. 

Men jeg vil gerne ud i noget der ikke er en stor sukkerbombe og også noget der ikke kræver alt for meget, da tiden ikke er til det denne gang. Desværre. Jeg plejer at være ret kreativ og god til at finde på, men er virkelig ideforladt denne gang og håber at der er nogle der er søde at komme med nogle gode ideer. 

På forhånd tak. 

Jeg fik en gang is med i skolen, hvor vejret var virkelig varmt sukker eller ej, så er det nu meget rart at få noget koldt når man sidder henne i skolen i sommervarmen  

Anmeld Citér

11. august 2015

Guldbei

Babyklar87 skriver:

Godaften baby.dk 

På forhånd tak. 

Hvad med figenstænger? 

Anmeld Citér

11. august 2015

GrønStjerne

Vi har tidligere lavet boller, og så pyntet dem med en gang pynt/glasur. Det virkede fint i børnehaven, men ved ikke om de er for store til det i skolen?

Alternativt ville jeg lave nogle muffins med frugt i, og så prøve så lidt sukker som muligt. Det skal nok glide ned.

Vi har prøvet det med stevia kage hjemme os os, da børnehave nr 2 havde meget skrap politik. Det smagte dæleme mærkeligt, og jeg gør det aldrig mere.

Evt. frugtspyd med melon, appelsin, kiwi, pære osv?

Anmeld Citér

11. august 2015

Øtter

Da min datter skulle have noget med til fødselsdagsfejring, her inden sommerferien, i 0.kl. valgte hun selv havregrynskugler. Hun var selv med til at lave dem, og så kunne vi jo selv bestemme indholdet af sukker mm.

De var meget populære, selv om jeg egentlig synes at havregrynskugler mest passer til jul/vinter.

Anmeld Citér

11. august 2015

Babyklar87

Tak for gode forslag! 

Is ville være oplagt i denne varme, men kan jeg godt komme med is kl. 8 om morgenen? Jeg skal møde kl. 8.10 selv og kan ikke komme senere med dem. 

Anmeld Citér

12. august 2015

Risse

Babyklar87 skriver:

Tak for gode forslag! 

Is ville være oplagt i denne varme, men kan jeg godt komme med is kl. 8 om morgenen? Jeg skal møde kl. 8.10 selv og kan ikke komme senere med dem. 

De fleste skoler har en fryser i deres hjemkundskabs lokale. Mit råd ville være at aftale med den lærer der har time omkring frokost, om ikke han/hun kan sørge for at lægge dem i og hente igen fra fryseren  

Anmeld Citér

13. august 2015

karisima

Jeg lavede sidste år en vandbakkelse kagemand til børnehaven. Den blev bare pyntet med en smule glasur så det så festligt ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.