Luft/luft varmepumpe vs radiator

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
2 svar
2 synes godt om
10. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

jeg søger nogen der har erfaring med luft/luft varmepumper, da vi mangler noget opvarmning i vores kælder. Vi har fjernvarme, så et par ekstra radiatorer ville nok i det lange løb være billigst, men vi lurer på om en luft/luft varmepumpe havde flere kvaliteter end blot lige opvarmning:

1) jeg er klar over den skaber luft cirkulation, men udskifter de også luften, altså fungerer som en slags udluftning? Og/eller affugter?

2) vi har kig på en model der lover den kan opvarme 150m2, men kan de virkelig opvarme alle rum på en etage, også dem der ligger lidt nede af gangen?

3) andet vi bør vide?

Kunne selvfølgelig spørge en forhandler, men tænker lidt de måske smører tykt på i håb om at sælge en unit.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2015

Bebsen

Jeg har en varmepumpe og ellers el radiatorer 

er dog blevet meget positivt overrasket, den koster ikke ret meget at have kørende og med en enkelt el radiator tændt + det løse af og til og så varmepumpen, har jeg henover vinteren - fra september og 9 måneder frem, betalt 16.000kr i strøm, og det vil jo så sige faktisk både strøm g varme - det syns jeg sku er meget fornuftigt 

Anmeld Citér

10. august 2015

Bebsen

Lomm skriver:

jeg søger nogen der har erfaring med luft/luft varmepumper, da vi mangler noget opvarmning i vores kælder. Vi har fjernvarme, så et par ekstra radiatorer ville nok i det lange løb være billigst, men vi lurer på om en luft/luft varmepumpe havde flere kvaliteter end blot lige opvarmning:

1) jeg er klar over den skaber luft cirkulation, men udskifter de også luften, altså fungerer som en slags udluftning? Og/eller affugter?

2) vi har kig på en model der lover den kan opvarme 150m2, men kan de virkelig opvarme alle rum på en etage, også dem der ligger lidt nede af gangen?

3) andet vi bør vide?

Kunne selvfølgelig spørge en forhandler, men tænker lidt de måske smører tykt på i håb om at sælge en unit.

Ved i øvrigt ikke om den udskifter luften, men den opvarmer mit hus på 100kvm, og hvis ikke der var en lukket gang i en vinkel den ikke direkte blæser i, tror jeg ikke jeg havde behøvet at have en enkelt el radiator tændt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.