Hvornår fik Jeres arbejdsgiver besked?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

858 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. august 2015

Anonym trådstarter

Hvornår fik Jeres arbejdsgiver besked om graviditeten? 

Gerne fra Jer der har et kontorjob, da det vil ligne mit mest. 

(Hvordan og hvordan modtog vedkommende nyheden?) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Efter 12uge. Han tog nyheden rigtig fint og var glad på vores vegne. 

Anmeld Citér

10. august 2015

Trine89

Jeg gav besked lige inden nakkefoldsscanningen. 

Jeg bad om fri og min chef spurgte hvad jeg skulle ( ved godt at han egentligt ikke har ret til det men vi kendte også hinanden uden for job) men det blev desværre ikke særlig godt modtaget Jeg var elev på daværrende tidspunkt, og desuden mente han at jeg havde lovet ikke at tænke på at få børn før jeg var færdig som elev og at det jo blev en dyr affære for ham at jeg skulle på barsel. 

( han var egentlig normalt i mod at ansætte kvinder netop af den grund, og har ikke ansat "unge" kvinder siden. )

Men som tid gik blev han mere åben overfor det og begyndte da også at glæde sig på mine/vores vejne. Og der hjalp også en hel del at han kunne se at jeg jo stadig kunne passe mit job. 

Anmeld Citér

10. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Såfremt denne graviditet holder, får min først noget af vide omkring uge 17 (såfremt det kan skjules så længe), idet vi har nogle møder og aktiviteter på det tidspunkt, som gør det oplagt.

Anmeld Citér

10. august 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

På min arbejdsplads, hvor jeg sad på kontoret, spiste vi alle i samme kantine og min chef var bekymret da jeg ikke spiste ret meget, så jeg fortalte hende det. Da var jeg Ca 7 uger henne...

Hendes første spørgsmål var "hvad så med uddannelsen?" for jeg skulle søge ind på merkantil (kontor) uddannelsen, men det er bare blevet udskudt et år...

Anmeld Citér

10. august 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Jeg sagde det til min chef da jeg var 8 uger og vi havde været til tidlig scanning og set hjerteblink.. Jeg mente at hvis jeg mistede ville det være rart at hun vidste jeg var gravid.. Jeg sagde det mest fordi jeg ikke ku skjule det mere.. Mine kollegaer gættede det dagen før nakkefoldsscanning.

Min chef var rigtig sød og glad for at jeg var gravid, selvom jeg kun havde været ansat 1 år. Hun spurgte ind til babyen og spørg stadig jævnligt til hvordan jeg har det.. Ville dog lige høre om jeg var sygemeldt i min første graviditet  

Anmeld Citér

10. august 2015

Tiggi

Nu er jeg studerende så noget andet men manden min har et kontorjob. 

Min mand fortalte det vidst nogle uger efter nakkefold, og hans havde på daværende tidspunkt en midlertidig kontrakt som udløb d. 1. marts og vi havde termin d. 25. februar, så tænkte at chefen nok ville vælge ikke at forlænge kontrakten, men det blev den selvom min mand valgte at have 3 måneders forældre orlov, selvom chefen gerne ville have at han havde kortere barsel var det vidste ikke så slemt . Min mand har nu 3 uger tilbage af sin barsel

Anmeld Citér

10. august 2015

Chellie

Jeg fortalte det til min chef allerede i 5+. Dels fordi, jeg følte mig som en løgnhals ved ikke at sige noget, og dels fordi, jeg havde det bedst med at han vidste hvorfor jeg var sløv og træt hele tiden. Han tog det rigtig fint 

Resten af arbejdspladsen må vente til efter nakkefoldsscanningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.