Anonym skriver:
Hej med jer.
Vi stod og skulle til at i gang med projekt baby, da jeg desværre blev syg og fik konstateret Morbus Crohn (kronisk tarmbetændelse)
.
Jeg vil høre, om der er nogen af jer, der har Chohn og har været gravide imens? Påvirkede sygdommen jeres graviditet?
Er klar over, at chancerne for svar ikke er så store, men det kunne jo være 
Jeg kan nok ikke være til så megen hjælp, men jeg blev gravid "før" jeg fik sygdommen. Jeg har altid døjet med maveproblemer men aldrig diarré. Det kom først en måned efter jeg havde født. Da min søn var 6 måneder blev jeg indlagt grundet mavesmerter som de mente var blindtarmsbetændelse. Det var det også men det gjorde ikke det hele. Efter at have været indlagt i fire måneder fik jeg diagnosen MB. Det viser sig så jeg har den i svær grad og er stadig ikke medicineret.
Nu ved jeg ikke om det er fordi er er "et svært" tilfælde, men jeg har fået af vide jeg helst skal have været uden udbrud i et år før jeg må prøve at blive gravid igen. Og ja, det er rigtig som en anden siger, så siges det der er mindre chance for at få udbrud under graviditeten, hvis man er "rask" inden. Altså man skal blive gravid når man ikke har udbrud :-)
Anmeld
Citér