HJÆLP mig. ! Min datter har "noget" allergi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
8 svar
12 synes godt om
6. august 2015

LBK

Hej alle

Min datter 2,5 år, har det sidste halve år gået og kløet sig diffust over det hele uden egentlige udslæt. til tider kommer der er utrolig grimt rødt udslæt i hver mundvie og under næsen og en rød rund plet under højre øje. Øjnene bliver blanke og næsen begynder at løbe. Lige nu er det rigtig slemt (værre end de andre gange)

Hun er varm (klart iforhold til vejret) men virker dvask og vil helst bare ligge på sofaen.

Hun har været hos farmor hele dagen og vi har gennemgået alt, og der er umiddelbart ikke noget der springer mig i øjnene. Hun har haft tynd mave to gange og hendes numse er nu lige så rød som udslættet i ansigtet.

Det virker på mig som om det er en fødevare. ?? 

HUN BLEV pudsigt nok prik-testet i går og der var intet (alm test).

Nogle gode råd? 

Ringer selvfølgelig til lægen i morgen og får en tid i akuttiden så de kan se udslættet mens det er der!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Alm priktest viser så vidt jeg ved heller ikke fødevarer så det ksn det sagtens være.. Har hun fået jordbær, citrusfrugter , nødder, æg hos farmor? Det er ihvertfald nogle af de almindeligste ting at være overgølsom overfor.... Ellers få farmor til at skrive jeg hvad hun har spist og drukket så kan i måske finde frem til synderen - ellers må lægen henvise til yderligere allergitest så i kan finde id af det for det er ski synd hun skal have det sådan - god bedring 

Anmeld Citér

6. august 2015

LBK

Mulllesmor skriver:

Alm priktest viser så vidt jeg ved heller ikke fødevarer så det ksn det sagtens være.. Har hun fået jordbær, citrusfrugter , nødder, æg hos farmor? Det er ihvertfald nogle af de almindeligste ting at være overgølsom overfor.... Ellers få farmor til at skrive jeg hvad hun har spist og drukket så kan i måske finde frem til synderen - ellers må lægen henvise til yderligere allergitest så i kan finde id af det for det er ski synd hun skal have det sådan - god bedring 

tak for dit svar.

Ja farmor har lavet en liste.

Hun har det faktisk så skidt nu at jeg har ringet til lægevagten og han synes hun skulle tjekkes. hun er hævet op i hele hovedet. 

øv det pus

men nu kl 20.20 har vi tid hos lægevagten

Anmeld Citér

6. august 2015

Bak

LBK skriver:

tak for dit svar.

Ja farmor har lavet en liste.

Hun har det faktisk så skidt nu at jeg har ringet til lægevagten og han synes hun skulle tjekkes. hun er hævet op i hele hovedet. 

øv det pus

men nu kl 20.20 har vi tid hos lægevagten

Stakkels lille pus. Husk at være obs på hendes vejrtrækning. Hvis hun er hævet i munden er lægevagten ikke nok, så er det 112!! 

God bedring med hende.

Anmeld Citér

6. august 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

God bedring med hende 

Anmeld Citér

6. august 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Ej da lille pus - håber virkelig lægen ksn hjælpe for der er da noget helt galt.. Håber du giver en Update 

Anmeld Citér

6. august 2015

Mor1986

LBK skriver:

Hej alle

Min datter 2,5 år, har det sidste halve år gået og kløet sig diffust over det hele uden egentlige udslæt. til tider kommer der er utrolig grimt rødt udslæt i hver mundvie og under næsen og en rød rund plet under højre øje. Øjnene bliver blanke og næsen begynder at løbe. Lige nu er det rigtig slemt (værre end de andre gange)

Hun er varm (klart iforhold til vejret) men virker dvask og vil helst bare ligge på sofaen.

Hun har været hos farmor hele dagen og vi har gennemgået alt, og der er umiddelbart ikke noget der springer mig i øjnene. Hun har haft tynd mave to gange og hendes numse er nu lige så rød som udslættet i ansigtet.

Det virker på mig som om det er en fødevare. ?? 

HUN BLEV pudsigt nok prik-testet i går og der var intet (alm test).

Nogle gode råd? 

Ringer selvfølgelig til lægen i morgen og får en tid i akuttiden så de kan se udslættet mens det er der!

Hvis jeg var dig ville jeg få taget en blod prøve. Evt. Gennem sygehuset (børneafdeling). Det gjorde vi med vores datter da hun har mange allergier. Og den viser hvad det er for nogle. Hos hende blandt andet jordnødder (hun skal testes hvor slemt snart, men de mener hun reagere med lukkede luftveje). Æg hvor hun ved rå æg kaster op og ved kogt æg slår ud, og så er der pollen, hund kat og lidt andre som ikke er alvorlige. 

Anmeld Citér

6. august 2015

LBK

Update 

hun blev set af en gammel tusse læge, ret inkompetent.. (Jeg er arbejdsskadet og læger irriterer mig hurtigt) men øv hvor var han irriterende. 

Hun fik dog antihistamin og så var det det. Hun begyndte at kvikke lidt op i bilen på vej til lægevagten, og tror det var den kolde luft i bilen. Så blev jeg også lidt lettet. 

Jeg kontakter egen læge i morgen og håber de kan hjælpe os hurtigt videre i systemet for jeg tør da næsten ikke give hende noget at spise. 

Hun har faktisk fået et hårdkogt æg i dag,  jeg må indrømme jeg er bekymret 

Anmeld Citér

7. august 2015

Karina1

Kan huske min lillesøster, blev rød om munden og på kinderne og generelt så lidt sjov ud i ansigtet, da hun var lille, når hun spiste ketchup og appelsin (kan ikke huske om der var flere symptomer, da jeg selv ikke var ret gammel) hun var i behandling flere gange for nældefeber, kan jeg huske (om der er en sammenhæng, ved jeg så ikke)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.