Overtøj - pris og kvalitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

895 visninger
11 svar
2 synes godt om
6. august 2015

mortilsilke

Hvordan er jeres erfaring med overtøj fra H&M fremfor det dyre som fx mini a ture?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2015

modesty

mortilsilke skriver:

Hvordan er jeres erfaring med overtøj fra H&M fremfor det dyre som fx mini a ture?

Jeg har ingen erfaringer med h&m, men vil bare lige tippe at der er stort udsalg på MiniaTures hjemmeside pt. Ved dog ikke hvilken størrelse din datter bruger.

Jeg har erfaring med MikkLines flyverdragter og jeg synes ikke at de var lige så varme som f.eks Ticket to Heaven og MiniaTure (men det synes jeg så heller ikke at Molos er, så pris og kvali behøver ikke at hænge sammen).

Hov, nu jeg tænker mig om - vi har haft et par vinter-overtræksbukser fra h&m som jeg købte på udsalg. De holdt en sæson og så kunne de absolut ikke mere. Syningerne gik op. 

Anmeld Citér

6. august 2015

Fine_007

mortilsilke skriver:

Jeg har god erfaring med overtøj fra h&m. Vi har både brugt sommerjakke og flyverdragt derfra og jeg har været tilfreds. Men når pengene er til det, foretrækker jeg overtøj fra f.eks. Wheat, da der trods alt er en kvalitetsforskel.

Anmeld Citér

6. august 2015

De3Guldklumper

Jeg har kun prøvet flyverdragt en enkelt gang og det var i str 80 så det er jo begrænset hvor brugt brugt den er - her tænker jeg på slid..

Men den har fint holdt min datter varm da hun sad på jorden.. og den er nu brugt til 3 børn og stadig fin..

Anmeld Citér

6. august 2015

Skouboe

I de små størrelser, synes jeg ikke der er så meget forskel.

Nu er mine piger blevet en alder, hvor de virkeligt er hårde ved deres tøj, og her er der en klar forskel.

Hvis jeg kunne bestemme gik de i Didrikssons flyverdragter indtil de flyttede hjemmefra! De er fantastiske!

Men min store pige var fast besluttet på at hun ville have et sæt skitøj i år, så valget faldt på et sæt fra Reima, som moderen fandt med 60% rabat i foråret.

Lillesøster vil også have et 2 delt sæt i år, når nu storesøster får, så hun får et par skibukser fra Didrikssons og så har jeg en lækker dynejakke fra PDL til hende (fra den gamle kollektion, før de ødelagde konceptet totalt).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. august 2015

Troldemommi

Skouboe skriver:

I de små størrelser, synes jeg ikke der er så meget forskel.

Nu er mine piger blevet en alder, hvor de virkeligt er hårde ved deres tøj, og her er der en klar forskel.

Hvis jeg kunne bestemme gik de i Didrikssons flyverdragter indtil de flyttede hjemmefra! De er fantastiske!

Men min store pige var fast besluttet på at hun ville have et sæt skitøj i år, så valget faldt på et sæt fra Reima, som moderen fandt med 60% rabat i foråret.

Lillesøster vil også have et 2 delt sæt i år, når nu storesøster får, så hun får et par skibukser fra Didrikssons og så har jeg en lækker dynejakke fra PDL til hende (fra den gamle kollektion, før de ødelagde konceptet totalt).

Hvad er der nu galt med PDL? 

Mig og min datter nemlig fans 

Anmeld Citér

6. august 2015

Skouboe

Det var jeg også... men jeg synes der bliver flere og flere kvalitetsproblemer med deres tøj generelt. Pynt/knapper, der falder af, tryk der ikke holder, ting der skal byttes flere gange osv. (og de er ganske søde til at bytte, det er bare træls). Jeg gætter på at de er et offer for deres egen succes, og de har ikke styr på deres kvalitets procedurer på frabrikkerne...

Og så har jeg i flere år sværget til deres lækre dynejakker, men den jeg købte sidste år til min ældste var godt nok skuffende. Den var tynd, og stiv og lignede et telt, når hun havde den på... og man kunne ikke købe de andre længere.

Nu har jeg så via en veninde fået fingre i et par af de "gamle" og dem kommer min yngste til at slide op (eller mere sandsynligt, bruge til hun vokser ud af dem).

Når de er gode, er de virkeligt gode, men jeg er bare så træt af at blive skuffet, når jeg modtager pakker derfra. Det kan godt være at det måske kun er 1-2 stykker tøj ud af fx 15, men det overskygger helt glæden ved det tøj, der ikke er problemer med.  

Så jeg finder mig selv oftere og oftere kun at købe lidt når der er udsalg eller lidt brugt - mine børn vokser stadig så meget at de ca går en størrelse op hvert halve år, hvilket betyder at jeg bruger rigtigt meget tid på børnetøj - og der er mit liv simpelthen ved at være for kort til PDL.

Anmeld Citér

6. august 2015

Kløver

mortilsilke skriver:

Jeg har rigtig god erfaring med både h&m og Føtex/Bilka. Køber især på tilbud, men synes det holder rigtig godt 

Anmeld Citér

6. august 2015

Troldemommi

Skouboe skriver:

Det var jeg også... men jeg synes der bliver flere og flere kvalitetsproblemer med deres tøj generelt. Pynt/knapper, der falder af, tryk der ikke holder, ting der skal byttes flere gange osv. (og de er ganske søde til at bytte, det er bare træls). Jeg gætter på at de er et offer for deres egen succes, og de har ikke styr på deres kvalitets procedurer på frabrikkerne...

Og så har jeg i flere år sværget til deres lækre dynejakker, men den jeg købte sidste år til min ældste var godt nok skuffende. Den var tynd, og stiv og lignede et telt, når hun havde den på... og man kunne ikke købe de andre længere.

Nu har jeg så via en veninde fået fingre i et par af de "gamle" og dem kommer min yngste til at slide op (eller mere sandsynligt, bruge til hun vokser ud af dem).

Når de er gode, er de virkeligt gode, men jeg er bare så træt af at blive skuffet, når jeg modtager pakker derfra. Det kan godt være at det måske kun er 1-2 stykker tøj ud af fx 15, men det overskygger helt glæden ved det tøj, der ikke er problemer med.  

Så jeg finder mig selv oftere og oftere kun at købe lidt når der er udsalg eller lidt brugt - mine børn vokser stadig så meget at de ca går en størrelse op hvert halve år, hvilket betyder at jeg bruger rigtigt meget tid på børnetøj - og der er mit liv simpelthen ved at være for kort til PDL.

Okay mærkeligt, de problemer oplever jeg slet ikke, men sådan er vi jo så forskellige 

Anmeld Citér

6. august 2015

Troldemommi

Skouboe skriver:

Jeg tjekkede lige dine ungers alder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.