Kan slet intet overskue..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
7 svar
4 synes godt om
4. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg har termin om små 3 uger og jeg føler jeg er kommet derud hvor jeg simpelthen ikke kan mere. Jeg er da glad og har det sjovt ind imellem, men ærligt, så kan jeg bare ikke mere. Jeg er SÅ træt af ALT. Jeg er træt af at være gravid, samtidig elsker jeg min lille baby, men jeg vil bare ha min krop tilbage NU! jeg er ved at græde når jeg ser mig i spejlet, jeg er træt af at være tyk, og nu også med vand i kroppen, træt af bleg hud, lang udgroning, træt af at alt tøj klemmer og især dødtræt af at ligne lort ligemeget hvad jeg gør. Jeg er så træt af at være træt, træt af at være besværet på så mange punkter. Jeg er træt af min mand, helt ærligt, så synes jeg faktisk at han er en idiot lige nu og jeg vil bare gerne ha nogen omfavner mig og siger jeg er skide sej. Synes han er fatsvag. Jeg sørger for ALT, jeg har styr på det hele og planlægger alt, ja jeg synes nok selv jeg fortjener lidt Credit,  det er sgu ikke nemt at være højgravid og samtidig stå for alt, inkl økonomi, praktiske ting, planlægning osv. Synes min mand er egoistisk. Jeg elsker vores lejlighed, men er så mega træt af at bo her, vores overbo ferieudlejer deres lejlighed og vi har været så generet af det hele sommeren og nu er der skidne flyttet nogen ind med to børn og jeg ved godt det er mega tarveligt men jeg hader dem og har lyst til at råbe okg skrige af dem fordi de forstyrrer så sindssygt meget.. Jeg er træt af at folk kihger skævt til mind mand og behsndler ham skidt fordi han ikke er hvid og jeg er så pisse træt af de øjne vi får når vi går hånd i hånd, så TRÆT af at blive bedømt af uvidende øjne og tanken om min lille baby også skal kigges på fordi han ikke er hvid 8g hans forældre et et atypisk par er slet ikke til at holde udm.

Et eller andet sted har jeg bare lyst til at flygte fra det hele for jeg synes slet ikke noget er som jeg regnede med da jeg testene positivt og jeg bliver simpelthen så ked af det ved tanken og er bange for at jeg slet ikke bliver rigtig glad igen fordi jeg kun ser problemer.. det er så hårdt. Jeg er bange for at jeg ikke bliver den fantastiske mor jeg regnede med fordi jeg bliver så påvirket af alt og tanken om ikke at kunne være der 100 for mit barn dræner mig.. jeg håber jeg er ganske normal og det "bare" er hormoner, men åh altså hvor er det hele sort lige nu.. Ja,  jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette rodet indlæg, men tak fordi du læste med jeg havde nok bare brug for at komme ud med det.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg kan sagtens følge dig - på nogle punkter i hvert fald.

min krop vil jeg også gerne have tilbage nu - at kunne sove på maven er nok det jeg savner allermest. Dog trøster jeg mig selv med at det snart er overstået og så hjælper det på at jeg har en lille en i forvejen herhjemme på fuld tid.

men det må da være dine hormoner der raser lidt mod din mand, har du fortalt ham at du ikke kan overskue alt og bliver nød til at give ham opgaverne - vi stod midt i et forsikringsskift i slutningen af min sidste graviditet og det kunne jeg simpelthen ikke overskue så jeg sagde til min mand at han blev nød til at gøre noget for han skulle jo også kunne klare det hele hvis jeg ikke var der. Det havde han fuld forståelse for og var ked af jeg ikke havde sagt noget før.

Anmeld Citér

4. august 2015

Hapiness is motherhood

Man bliver bestemt påvirket den sidste tid, det vigtigste er at du er åben om det og at du lader folk vide at du har brug for hjælp. Jeg kæmpede en 6 måneder lang sag imod selskabet 3, da jeg var højgravid sidst og jeg græd og skreg af dem i telefonen fordi jeg bare ikke kunne overskue situationen (er normalt ikke typen der råber og har meget lang lunte). Lad andre tage over og fokuser på at få hvilet og tænker at det er rigtig fint også at lufte dine tanker med din læge. Ikke at jeg siger der er noget galt i dem, men så han kan komme med råd til at undgå forværring og en potentiel depression, da det jo er en risiko.

Håber det kan hjælpe lidt at få snakket om det. Og husk at din krop lige nu er din babys bolig, og tids nok skal blive din egen igen (tro mig du kommer til at savne maven) og så vil jeg da lige gøre opmærksom på at de atypiske par ofte laver de smukkeste babyer Så glæd du dig over det, dem der kigger er misundelige

Anmeld Citér

4. august 2015

Kris'

Anonym skriver:

Jeg har termin om små 3 uger og jeg føler jeg er kommet derud hvor jeg simpelthen ikke kan mere. Jeg er da glad og har det sjovt ind imellem, men ærligt, så kan jeg bare ikke mere. Jeg er SÅ træt af ALT. Jeg er træt af at være gravid, samtidig elsker jeg min lille baby, men jeg vil bare ha min krop tilbage NU! jeg er ved at græde når jeg ser mig i spejlet, jeg er træt af at være tyk, og nu også med vand i kroppen, træt af bleg hud, lang udgroning, træt af at alt tøj klemmer og især dødtræt af at ligne lort ligemeget hvad jeg gør. Jeg er så træt af at være træt, træt af at være besværet på så mange punkter. Jeg er træt af min mand, helt ærligt, så synes jeg faktisk at han er en idiot lige nu og jeg vil bare gerne ha nogen omfavner mig og siger jeg er skide sej. Synes han er fatsvag. Jeg sørger for ALT, jeg har styr på det hele og planlægger alt, ja jeg synes nok selv jeg fortjener lidt Credit,  det er sgu ikke nemt at være højgravid og samtidig stå for alt, inkl økonomi, praktiske ting, planlægning osv. Synes min mand er egoistisk. Jeg elsker vores lejlighed, men er så mega træt af at bo her, vores overbo ferieudlejer deres lejlighed og vi har været så generet af det hele sommeren og nu er der skidne flyttet nogen ind med to børn og jeg ved godt det er mega tarveligt men jeg hader dem og har lyst til at råbe okg skrige af dem fordi de forstyrrer så sindssygt meget.. Jeg er træt af at folk kihger skævt til mind mand og behsndler ham skidt fordi han ikke er hvid og jeg er så pisse træt af de øjne vi får når vi går hånd i hånd, så TRÆT af at blive bedømt af uvidende øjne og tanken om min lille baby også skal kigges på fordi han ikke er hvid 8g hans forældre et et atypisk par er slet ikke til at holde udm.

Et eller andet sted har jeg bare lyst til at flygte fra det hele for jeg synes slet ikke noget er som jeg regnede med da jeg testene positivt og jeg bliver simpelthen så ked af det ved tanken og er bange for at jeg slet ikke bliver rigtig glad igen fordi jeg kun ser problemer.. det er så hårdt. Jeg er bange for at jeg ikke bliver den fantastiske mor jeg regnede med fordi jeg bliver så påvirket af alt og tanken om ikke at kunne være der 100 for mit barn dræner mig.. jeg håber jeg er ganske normal og det "bare" er hormoner, men åh altså hvor er det hele sort lige nu.. Ja,  jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville med dette rodet indlæg, men tak fordi du læste med jeg havde nok bare brug for at komme ud med det.. 

Jeg har også næsten tre uger til termin, og du formåede lige, at finde ord for, hvordan jeg til tider også har det. Det eneste jeg ikke kan nikke genkende til, er det med en ikke-hvid mand. Min er hvid, men bliver også kigget ned på - dog ikke af alle, mest af min familie. Men det er en længere historie. 

Jeg forstår udmærket dit indlæg, man ved ikke rigtig hvad man vil med det - men det er alligevel også rart, at komme ud med ens frustrationer.

Jeg kan klart mærke, at der er nogle ændringer i mine reaktioner og min væremåde i min graviditet. Jeg er blevet sårbar, og føler allenog alt kan vælte mig. Jeg tager ting meget personligt og der skal ikke meget til, at gøre mig vred, irriteret, ked af det, sur og så videre.

Så alt i alt, tror jeg bestemt ikke der er noget galt med dig - i så fald er der i hvert fald også noget galt med mig.

Anmeld Citér

4. august 2015

Mor til guldklumpen

Mit råd er at du smækker benene op, se en god film gør noget godt for dig selv, gå på cafe med nogle veninder nyd din sidste tid inden den lille kommer! . Jeg var selv ret irriteret og hormonerne rasede rundt i kroppen. Men jeg fortryder at jeg ikke nød det mere inden jeg fik en baby. For nu har jeg absolut ingen tid til mig selv. Så prøv at nyd det ��

Anmeld Citér

4. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg havde det på samme måde. Jeg var ved at blive sindssyg! Jeg var træt af jeg ikke kunne sove ordentligt, vende mig om uden at vågne. Træt af vand i kroppen. Jeg ville bare have hende ud til sidst! 

Min JM sagde, at man først er klar til at føde, når man er rigtig træt og frustreret over sin mave, og det tror jeg passer meget godt. 

Tag rådet til dig med at smække benene op og se en god film. Tag et fodbad. Jeg synes også det var ret at være i svømmehallen. Så var jeg ikke så tung 

Anmeld Citér

4. august 2015

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar! Dejligt at høre man trods alt ikke er helt alene, selvom det godt kan føles sådan. Prøver også at holde humøret oppe, men hold nu op hvor kan man altså bare tage nogle voldsomme dyk ind imellem hvor man bare slet ikke kan se noget som helst lys for enden af tunnelen. . Sådan har jeg det i hver fald og det er frygteligt... Jeg har sat manden til at lave god mad, smækket benene op og fortæller baby at han gerne må melde sin ankomst inden længe.. 

Anmeld Citér

4. august 2015

Sissel

Du lyder som en meget højgravid kvinde.. Sådan har jeg ihvertfald haft det alle 3 gange, når det lakkede mod enden.. Når man står i det, kan man slet ikke overskue det.. Og følelserne er der jo! men når man kommer ud på den anden side, kan man måske se at man var en lille smule hormonella jeg havde serøst periode hvor jeg HADEDE min kæreste.. Uanset hvad han gjorde, så gav det mig bogstavelig talt myrekryb.. Stakkels mand men så igen, kvinder er gravide, og mænd må så være dem der skal trækkes med en gravid i 9 måneder 

tænk på dig selv de uger du har tilbage inden baby melder sin ankomst.. Forkæl dig selv lidt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.