Overvægt og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg er overvægtig. Og var det også da jeg ventede vores første. Denne gang vejer jeg 6 kg mere end da jeg sidst blev gravid. (Er ikke gravid endnu). Jeg var til to sukker belastning test og der var ikke noget. Var egentlig som sådan ikke generet af overvægten. Men i dag er jeg bare ked af det er sådan det er tilfældet ved næste graviditet. 

Ved den første tabte jeg de første 3 mdr 8 kg. Tog dem på igen plus 20 kg. Jeg lever sundt nu. Dog ikke så meget motion indover. Men har stadig s svært ved at tabe mig. Og nu er det snart tid til vi prøver på pb 

er der nogle af jer der var overvægtige og gravide. Og hvordan gik det? Havde i gener. Tog i meget på og hvad med bagefter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg var overvægtig inden jeg fik lavet min den første på fertilitetsklinikken i Dronninglund og der lå mit BMI lige under 30 - for ellers ville de ikke inserminere - så sprang på dukankuren 100% og tabte 13 kg inden insermineringen.

Startvægt 102 kg  

tabte 13  

startvægt ved første graviditet 89 kg

Tog 28,5 kg på under graviteten 

tabte 17 kg under fødsel og efterfølgende 2 dage

vægten stod stille indtil december på 

105,5 kg

opdagede sidst i december at jeg var gravid 

startvægt ved gravidtet nummer 2 - 100,4 kg

Jeg har 3 uger og 2 dage til termin - jeg vejer "kun" 109,4 på vægten - jeg er lykkelig for min vægt denne gang

Men har fået en glukosebelastningstest i hver gravidtet som ikke har vidst noget som helst.

Jeg har i begge graviditeter døjet med halsbrand - så jeg har lagt min andel i apoteket for piller - ellers har jeg bækkensmerter denne gang værre end sidst, men det sagde fødselslægen at det var normalt når man bliver gravid så hurtigt efter den første gang.

ellers har det været graviditeter som har været helt normale  

Anmeld Citér

4. august 2015

Anonym trådstarter

Jegkiggerpåfugle skriver:

Jeg var overvægtig inden jeg fik lavet min den første på fertilitetsklinikken i Dronninglund og der lå mit BMI lige under 30 - for ellers ville de ikke inserminere - så sprang på dukankuren 100% og tabte 13 kg inden insermineringen.

Startvægt 102 kg  

tabte 13  

startvægt ved første graviditet 89 kg

Tog 28,5 kg på under graviteten 

tabte 17 kg under fødsel og efterfølgende 2 dage

vægten stod stille indtil december på 

105,5 kg

opdagede sidst i december at jeg var gravid 

startvægt ved gravidtet nummer 2 - 100,4 kg

Jeg har 3 uger og 2 dage til termin - jeg vejer "kun" 109,4 på vægten - jeg er lykkelig for min vægt denne gang

Men har fået en glukosebelastningstest i hver gravidtet som ikke har vidst noget som helst.

Jeg har i begge graviditeter døjet med halsbrand - så jeg har lagt min andel i apoteket for piller - ellers har jeg bækkensmerter denne gang værre end sidst, men det sagde fødselslægen at det var normalt når man bliver gravid så hurtigt efter den første gang.

ellers har det været graviditeter som har været helt normale  

Tusinde tak for svar. Har du gjort noget for ikke at tage for meget på?

Det er 3 år siden jeg fik den første. Så håber ikke jeg vil døje med smerter

Anmeld Citér

4. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Tusinde tak for svar. Har du gjort noget for ikke at tage for meget på?

Det er 3 år siden jeg fik den første. Så håber ikke jeg vil døje med smerter

Jeg vil sige jeg har slet ikke haft den lyst til søde sager i denne graviditet og i den første der var der kun søde tænder i min mund - så kvalmen der kom når jeg duftede til vingummibamser har klart hjulpet mig denne gang - men har tænkt over hvad jeg spiste - sidste gang fil vi ekstrem meget fast food fordi der kun var min mand og jeg - nu har vi jo bettefis og han spise alm. Mad så vi spiser slet ikke fast food mere

håber heller ikke du får smerterne og håber du kan holde vægten nede

Anmeld Citér

4. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil sige jeg har slet ikke haft den lyst til søde sager i denne graviditet og i den første der var der kun søde tænder i min mund - så kvalmen der kom når jeg duftede til vingummibamser har klart hjulpet mig denne gang - men har tænkt over hvad jeg spiste - sidste gang fil vi ekstrem meget fast food fordi der kun var min mand og jeg - nu har vi jo bettefis og han spise alm. Mad så vi spiser slet ikke fast food mere

håber heller ikke du får smerterne og håber du kan holde vægten nede

Jeg kunne i klare kylling sidst. Men havde som dig også en meget sød tand. Men ja når man så har en bette så tænker man nok klart mere over hvad man spiser

tusinde tak fordi du ville avare

Anmeld Citér

4. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Jeg kunne i klare kylling sidst. Men havde som dig også en meget sød tand. Men ja når man så har en bette så tænker man nok klart mere over hvad man spiser

tusinde tak fordi du ville avare

Det var så lidt og rigtig meget held og lykke med en snarlig graviditet

Anmeld Citér

4. august 2015

Anonym trådstarter

Det var så lidt og rigtig meget held og lykke med en snarlig graviditet

Mange tak

Anmeld Citér

4. august 2015

Anonym trådstarter

Slet ikke andre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.