Eksperthjælp: 3,5 måned. sover hun for meget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. august 2015

Lisbeth Jess

Hejsa!
Jeg er enormt meget i tvivl om, hvorvidt min datter på 3,5 måned sover for meget. Jeg har forsøgt at lave et skema for hendes dagsrytme, men den svinger enormt meget!

19-21 Vi begynder så småt at putte hende og hun sover i mellem dette interval. Hun sover i et stræk fra kl. 19-20 stykker til kl. 1.30-2.00. Her omkring får hun mad og hun sover igen. Hun vågner derved igen omkring kl. 4 og får mad.

6-7 Hun vågner fordi hun er sulten eller skal af med noget
- Er vågen i en times tid.

8-9 Sover som regel mellem en time til halvanden

Omkring kl. 9 - 10 står vi op og hun er ca. vågen til kl. 11.30 12 stykker. Mellem kl. 12-13 kan hun så finde på at tage en lur på mellem 2-3 timer.

Hun vågner somregel mellem kl. 15-17 og er vågen indtil hun skal i seng igen mellem 19-21.

Så vidt jeg lidt kan beregne så sover hun mellem 15-17 timer i døgnet? Er dette for meget eller er hun bare en der sover meget? Hun er også utrolig nem, brokker sig aldrig over noget og græder kun hvis der er noget som er rigtig generende. Når hun er vågen er hun nysgerrig og meget opmærksom. Hun kan sagtens bare sidder på mors eller fars skød og observere mennesker eller ting i lokalet. Jeg har fået af vide at hun er en sensitiv baby - men er dog lidt i tvivl om hvad der menes med dette?

Jeg håber du kan hjælpe mig med, at finde ud af om jeg er for "bekymret" eller, at jeg ikke har noget at skulle bekymre mig over.

De bedste hilsner Marie

Lisbeths svar

Hej Marie !

Mit svar er kort. Nej hun sover det hun har brug for.

Nu vil jeg selvfølgelig sige lidt mere.

Hvis du har en datter, der trives i.f.h.t. vægt og længde, er glad og opmærksom og trives, så sover hun lige præcis det, hun har brug for.

Du beskriver hun kan sidde og være opmærksom og klarer det fint. Det lyder så godt.

Du skal smide dine bekymringer væk. Se på din datter. er hun glad og trives, ja så er hendes mor det også. det gælder også den anden vej. Når du er glad og rolig, ja så er din datter også glad og rolig. med mindre hun lige er sulten, noget i bleen, er træt eller bare vil være i favn.

Børn er meget forskellige, Nogen sover mer`, andre mindre. Nogen vil helst være hos far og mor. nogen klarer at andre kan bruges.

Der er så mange ting, der beskriver børn. Jeg vælger at se børn som meget forskellige, med forskellige behov i meget forskellige familier.

Håber dette giver lidt ro.

Fortsat held og lykke med hende og nyd det.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.