Hej Lisbeth. Jeg har en søn på 15 mdr her d. 6. Jeg er i tvivl om han får nok søvn. Han sover om natten fra 19.30-06.00.. De dage det er mig der putter går der dog gerne en time til halvanden før han faktisk sover, så han tager et sted imellem 9 1/2 - 10 1/2 time om natten. Normalt sov han så til middag fra 12- mellem 14 og 14.30 men de sidste dage har han kun sovet halvanden time til middag, hvilket jeg synes virker af lidt. Han har så også de dage taget cirka en ham time ekstra om morgenen.
Synes det er meget lidt han sover, men er også vant til han sover meget. Da han var 0-5 mdr sov han 22-23 timer i døgnet. Så meget så Sp henviste ham til OUH til indlæggelse da de var bekymret for om han mon fejlede noget - det gør han dog ikke har bare altid sover meget. Dog synes jeg fra han var 8-9 mdr han har sovet rimelig normalt for sin alder, men nu synes jeg pludselig det er meget lidt? Eller er det bare mig?
Lisbeths svar
Hej !
Ja jeg tror du bekymrer dig for meget. Han har tidligere sovet så meget at han blev undersøgt. heldigvis er han frisk og sund.
Han har sovet ret normalt et godt stykke tid.
Nu sover han mindre. og det er ok.
Han er nu 15 måneder, en alder, hvor der sker meget for ham.
Hvis du har en søn, der er glad og trives, spiser mad, er nysgerrig på verden, så er det fint.
Nogen gange er det godt bare at se og nyde sit barn, lige som han er. slip bekymringerne når han trives. Hvis du kan? Jo mindre bekymret du er, jo bedre har han det.
Held og lykke med ham fortsat.
Varme Hilsner
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér