Kort livmoderhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.261 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. august 2015

Milas14

Jeg var til en ekstra skanning i torsdags da jeg får noget medicin som kan påvirke barnets vægt.

Lillemusen har det fint, men lægen var lidt bekymret for min livmoderhalskræft, da den var kort og moderkagen lå for langt nede. Nu skal jeg til tjek igen for at holde øje med begge dele. 

Der kan være risiko for fortidlig fødsels pga den korte livmoderhals.

Er der nogen som har oplevet noget lign. Da jeg går og bekymre mig. Min JM har ferie den næste uge, så kan ikke lige få talt med hende. 

29+ 2

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min livmoderhals var også kort men jeg fik at vide at det ikke betød det store hvis den hele tiden har været kort - men det vigtige er at der ikke er tale om en forkortet livmoderhals, da der så ikke skal noget særligt fysisk anstrengelse til for at den bliver kortere. Jeg blev fulgt med hyppige scanninger hvor livmoderhalsen blev målt hver gang.(viste sig min livmoderhals var forkortet)

Midt i graviditeten blev jeg indlagt grundet jeg fik veer. Veerne blev stopet og jeg var sengeliggende til fødsel. Endte dog med at gå to dage over termin. 

Anmeld Citér

2. august 2015

Milas14

Det er min 4 graviditet og det er første gang jeg har fået det afvide..

Den er 16 mm. 

Jeg har osse rigtig mange plukkeveer denne gang og ofte ondt i maven/underlivet. 

Så det bekymre jo lidt, da jeg ikke har lyst til at gøre noget som kan forværre det ..

Anmeld Citér

2. august 2015

Mutti2B

Jeg blev sengeliggende i uge 28 med en livmoderhals på 18 mm. Måtte kun gå på toilet og i bad og skulle ellers ligge ned 24/7. Selv måltider skulle indtages liggende. Fik sat et Arabin pessar op som skulle sørge for at jeg ikke åbnede mig. Pga af presset fra baby knavede det hul da jeg var 34+0 og jeg blødte, så det blev fjernet igen. Fødte 39+2.

Anmeld Citér

2. august 2015

ønskebørn74

Milas14 skriver:

Jeg var til en ekstra skanning i torsdags da jeg får noget medicin som kan påvirke barnets vægt.

Lillemusen har det fint, men lægen var lidt bekymret for min livmoderhalskræft, da den var kort og moderkagen lå for langt nede. Nu skal jeg til tjek igen for at holde øje med begge dele. 

Der kan være risiko for fortidlig fødsels pga den korte livmoderhals.

Er der nogen som har oplevet noget lign. Da jeg går og bekymre mig. Min JM har ferie den næste uge, så kan ikke lige få talt med hende. 

29+ 2

Det var det der skete her. Havde mange plukveer og pludselig forkortet LMH. Fødte 30+ ved akut kejsersnit. Tvillinger..

Anmeld Citér

2. august 2015

MorTil3+

Jeg havde også for kort livmoderhals blev sengeliggende fra uge 28 med en livmoderhals på 15mm. Rigtig mange plukveer allerede fra uge 20. Uge 34 var livmoderhalsen udslættet og var 2 cm åben. 34+6 gik vandet og fødte 35+1. Vores lille gut har tilsyneladende ingen følger af det. Men han er lille. snart 6 mdr og vejer lige omkring 6 kg. 

Anmeld Citér

2. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Milas14 skriver:

Det er min 4 graviditet og det er første gang jeg har fået det afvide..

Den er 16 mm. 

Jeg har osse rigtig mange plukkeveer denne gang og ofte ondt i maven/underlivet. 

Så det bekymre jo lidt, da jeg ikke har lyst til at gøre noget som kan forværre det ..

Så må den være forkortet. Hvis du har fået lavet et keglesnit kan livmoderhalsen også blive forkortet. 

Jeg blev indlagt da den var 16mm. Når lægen trykkede mig på maven kom den helt ned på 10mm. Det samme når jeg hostede. Så der skulle ingen ting til. 

Anmeld Citér

3. august 2015

Milas14

Okay og tak for jeres svar

Jeg skal til skanning igen her om 2 uger, og må jo se hvad de siger...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.