Måske lidt mærkeligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2015

nielsen80

Jeg ville ikke gøre det, korrekt, at låneomkostningerne er lig nul, MEN de varer som I køber, køber I til vejl udsaldpris uden nogen form for rabat. Kan I betale kontant, forhandler man rabat ( andre gange er rabatten allered tilføjet), hvorfor der er en reel omkostning, da prisen for varen er højere. Det firma som financierer lånet, får så den rabat som I ellers ville have fået. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2015

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

måske ikke... men vi ville alligevel have fundet en anden løsning da det kun var 2000kr. det handlede om. 

Ja, det kan jeg så godt forstå 

Anmeld Citér

2. august 2015

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Jeg ville ikke gøre det, korrekt, at låneomkostningerne er lig nul, MEN de varer som I køber, køber I til vejl udsaldpris uden nogen form for rabat. Kan I betale kontant, forhandler man rabat ( andre gange er rabatten allered tilføjet), hvorfor der er en reel omkostning, da prisen for varen er højere. Det firma som financierer lånet, får så den rabat som I ellers ville have fået. 

hmm.. Men tingene er på tilbud lige nu? Sat ned med flere tusinde. Så ville jeg da ikke yderligere kunne bede om rabat? Eller misforstår jeg?

Anmeld Citér

2. august 2015

nielsen80

Anonym skriver:

hmm.. Men tingene er på tilbud lige nu? Sat ned med flere tusinde. Så ville jeg da ikke yderligere kunne bede om rabat? Eller misforstår jeg?

du misforstår ikke. Prøv at spørge i butikken hvad forskellen i prisen ville være, hvis I kunne betale kontant vs hvis I skal låne dem. Jeg kan næsten garantere dig, der er en forskel.

lånefirmaet som biva bruger, får et beløb ved hvert salg, det beløb betaler Biva ikke bare af deres gode hjerte. Det er jer som kunder, der betaler.

vil dog sige, at den måde at låne penge på med en åop på nul, er jo gennemskueligt, hvorfor det ikke er en økonomisk dårlig beslutning, men helt omkostningsfri er den altså ikke. Desværre. 

Anmeld Citér

2. august 2015

FN

Jeg ville aldrig gøre det, både fordi jeg er af den opfattelse at man ikke kan bruge penge man ikke har, særligt når der ikke er tale om noget mere nødvendigt end møbler - og så også fordi at jeg absolut ingen tiltro har til de firmaer der stiller lånet til rådighed.. 

Anmeld Citér

2. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi har gjort det, men gør det aldrig mere det er nemlig rart at have betalt for sine ting. 

Nogle banker ser bare rødt når de ser de lån. 

Anmeld Citér

2. august 2015

loop

Anonym skriver:

Hej piger! 

Min mand og jeg står i den situation at vi gerne vil have nogle nye møbler, men "orker" ikke at vente er halvt år på vi har pengene til det.. Jaja, dont judge. 

Vi overvejer så at låne hos biva, så længe man betaler inden for 10 måneder er det hele rente og omkostningsfrit.. 

Vil egentlig bare høre for og imod? 

Jeg dømmer ikke. Men hvorfor venter i ikke til i har pengene?

Et halvt år er virkelig ikke længe at vente på noget man ønsker sig.

Du skriver rente -og gebyrfrit. Men hvad med stiftelsesomkostninger m.v? Så vidt jeg ved, kalder de det forskellige ting, så det lyder bedst.

Som du selv skriver, efter 10 måneder falder hammeren, de lever af dem der ikke kan betale til tiden, og evt af skjulte gebyrer.

Så hvis i gør, så vær sikker på at i stadig kan betale frem i tiden ved at lægge ekstra penge til side, udover dem i skal betale pr. måned.

Anmeld Citér

2. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Husk at tjekke om der er omkostninger vedr opretning og/eller administrationsgebyr mv. 

Vi lånte til bilens rep hvor vi kunne få et år uden renter det er også super dejligt, vi var jo ligesom nødt til at få det lavet hurtigt, og ikke kunne vente det år. Men der er nemlig månedlige omkostninger i et administrationsgebyr på 30 kr. Jeg ved godt det ikke er meget nu og her, men hvis man kunne vente ville man spare de penge. Bare vær OBS på det

Anmeld Citér

2. august 2015

MysteriousAngel

Vi har gjort det med vores vaskemaskine. Så sparer vi 300 kr op om mdr og når den så skal betales, har vi pengene. Ellers skulle jeg vente ½ år på en vaskemaskine. Det kan jeg da ikke. 

Anmeld Citér

3. august 2015

Mor til Ella

Her er jeg nok gammeldags.

ting som man har som fungere, som feks mobil, møbler, tv m.m som man skifter ud fordi det kunne være fedt at have noget bedre.

det er for mig ting som man spare op til, kunne aldrig drømme om at låne til sådanne ting. 

Og det med tilbud nu, der er jo altid tilbud et eller andet sted

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.