Nat25 skriver:
Hej med jer 
Jeg er første gangs gravid, og er 6+2. Min kæreste og jeg er super glade, og glæder os helt vildt til at blive forældre næste forår!
Mit spørgsmål til jer er som følgende; er der normalt at jeg er så bange for at tabe? Jeg har indtil videre ikke haft nogen indikation på at tabe, og har fået af vide af lægen det hele indtil videre er helt normalt.
Vi skal til den første undersøgelse om 3 uger, og håber selvfølgelig at kunne høre hjertelyd, men jeg ved ikke hvornår jeg kan begynde at glæde mig 100%??
Håber inderligt at I kan hjælpe mig, da jeg har super dårlig samvittighed, over ikke at kunne glæde mig ubetinget endnu.. 
Jeg havde det sådan de første 11 uger 
Vi endte til trygheds-samtale på Herlev hos en jordemoder med speciale i genetik og arvelige sygdomme.
Jeg kunne slet ikke nyde min graviditet, havde ingen symptomer på jeg var gravid andet end 5 tests.
Jeg var bange for at miste, jeg var bange for baby fejlede et eller andet. Intet indikerede på at noget skulle være galt, men samtidig kunne ingen heller love mig at alt var som det skulle.
Vi snakkede med jordemoderen en halv times tid, jeg hylede gennem det hele 
Får sagt til hende på et tidspunkt at jeg jo slet ikke kunne se jeg var gravid. Troede egentlig hun ville hente papir til mit snot-opløste ansigt, men hun havde i stedet fundet et lokale hvor hun lyn-scannede mig.
Det var en uge før nakkefold og hun sagde med det samme at hun ikke tjekkede noget grundigt. Men hun sagde "Se du ER gravid" og vi så hjerteslag. Hun sagde så også at alt så fint ud og det ville man vel ikke gøre hvis man kunne se noget unormalt?
Vi fik en sund og rask dreng juli 2013