Actionfigurenes plads.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
4 svar
2 synes godt om
30. juli 2015

onlyme

Hej ☺️ 

Vores knægt som lige er fyldt 4 år ( D 20 Juli ) er begyndt at interesserer sig meget for actionsfigurer ( spiderman spicelt )

interessen kommer lidt fra børnehaven og hans legekammerater.. Min kæreste og jeg kan ikke helt forholde os til den mere ( vilde ) leg når nu han ikke er ældre.. Men eftersom de andre børn på hans alder leger med legesagerne så føler jeg vi er lidt for overbeskyttende/sarte. jeg vil utrolig gerne høre jeres meninger.

Benjamin har 2 lillesøster ( 2 år & 3 år ) De gør som storebror hvilke vil sige de er blevet revet lidt med i den (vilde leg)

Benjamin er stort set gået fra biler/traktor & togbane til Spark og fægtning (i luften) Jeg syntes det er en voldsom stor forandring så jeg vil bede om jer skønne mødres syn på sagen idet jeg som jeg har skrevet længere oppe er bange for Vi vil spænde ben for hans udvikling ved at vente lidt endnu.

Er det et spørgsmål om indlæring af forståelsen eller burde vi vente lidt endnu med at købe det helt store parti af disse actionsfigurer?

På forhånd tusind tusind tak.

- Only me

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

TNBC

onlyme skriver:

Hej ☺️ 

Vores knægt som lige er fyldt 4 år ( D 20 Juli ) er begyndt at interesserer sig meget for actionsfigurer ( spiderman spicelt )

interessen kommer lidt fra børnehaven og hans legekammerater.. Min kæreste og jeg kan ikke helt forholde os til den mere ( vilde ) leg når nu han ikke er ældre.. Men eftersom de andre børn på hans alder leger med legesagerne så føler jeg vi er lidt for overbeskyttende/sarte. jeg vil utrolig gerne høre jeres meninger.

Benjamin har 2 lillesøster ( 2 år & 3 år ) De gør som storebror hvilke vil sige de er blevet revet lidt med i den (vilde leg)

Benjamin er stort set gået fra biler/traktor & togbane til Spark og fægtning (i luften) Jeg syntes det er en voldsom stor forandring så jeg vil bede om jer skønne mødres syn på sagen idet jeg som jeg har skrevet længere oppe er bange for Vi vil spænde ben for hans udvikling ved at vente lidt endnu.

Er det et spørgsmål om indlæring af forståelsen eller burde vi vente lidt endnu med at købe det helt store parti af disse actionsfigurer?

- Only me

Ikke fordi jeg er ekspert, men jeg tror mange drenge begynder at fægte og sådan noget.. Fordi det er spænende, sjovt og andre gør det. De ser det i tegnefilm og sådan noget. Men superhelte er også bare noget af det fedeste for drenge(og piger) i alle aldre(selvfølgelig ikke alle), men ja superheltene kommer lige pludselig ind i børns øjne og så skal der bare kopieres hvad de gør.

Hvad med at give ham figurer, så det er dem der fægter og ikke ham?? (actionfigurer ligger til børn i aldren 4 til 12)

Man ja jeg har set børn 4år og yngre(og ældre) der synes det er sjovt at lege med sværd(de der ikke hårde), lege superhelte, pirater... jagte hinanden..

Om i spænder ben for noget, ved jeg ikke. Tror jeg ikke. Men hvis det er det han intresserer sig for, hvorfor så ikke lade ham lege med det? Som sagt hvis du går ind og ser på alderen for actionfigurer, er den 4.

Anmeld Citér

30. juli 2015

Dorthe1986

onlyme skriver:

Hej ☺️ 

- Only me

Min dreng er 4 år, det blev han i April. Han har længe også lang tid før han blev 4 leget vild leg. Eller jeg ser det ikke som vildt, det er helt normalt. Her Har vi tre drenge, 2 på 4 og en på 8 og de leger vildt alle tre. Her stopper vi dem, hvis det bliver alt for vildt, hvis vi kan se at det kun kan ende med skader på enten mennesker eller ting. Og ja de små kopiere den store, men sådan er det jo. Især de to på 4 elsker at lege at de er hulk, captain america, spiderman osv. Men næste øjeblik leger de noget helt andet meget mere rolig leg. Det kan være med glaskugler, eller de leger en udgave af noget far mor og børn.

Altså med andre ord, slap bare af det er helt normalt og han skal i hvert fald ikke holdes tilbage fordi han har mindre søskende.

Anmeld Citér

30. juli 2015

onlyme

Dorthe1986 skriver:

Min dreng er 4 år, det blev han i April. Han har længe også lang tid før han blev 4 leget vild leg. Eller jeg ser det ikke som vildt, det er helt normalt. Her Har vi tre drenge, 2 på 4 og en på 8 og de leger vildt alle tre. Her stopper vi dem, hvis det bliver alt for vildt, hvis vi kan se at det kun kan ende med skader på enten mennesker eller ting. Og ja de små kopiere den store, men sådan er det jo. Især de to på 4 elsker at lege at de er hulk, captain america, spiderman osv. Men næste øjeblik leger de noget helt andet meget mere rolig leg. Det kan være med glaskugler, eller de leger en udgave af noget far mor og børn.

Altså med andre ord, slap bare af det er helt normalt og han skal i hvert fald ikke holdes tilbage fordi han har mindre søskende.

Tak for svar,.

Det hjalp rigtig meget,.

vi har givet ham en spiderman med køretøj for godt 14 dage siden og siden har han ikke snakket om han ønskede sig andet end flere figurer

vi må i toyzrus imorgen og købe lidt flere til ham

Anmeld Citér

30. juli 2015

SandraXOXO

Min dreng er 4 år og en rigtig vildbasse, han er helt vild med ninjago og der går ikke en dag uden han bekæmper de onde i bedste ninjastil med spark og slag og kampråb  og hans to søstre på syv og to år er helt med på legen. Men så længe de kun banker det onde og ikke hinanden tænker jeg det er en fin leg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.