onlyme skriver:
Hej ☺️
Vores knægt som lige er fyldt 4 år ( D 20 Juli ) er begyndt at interesserer sig meget for actionsfigurer ( spiderman spicelt )
interessen kommer lidt fra børnehaven og hans legekammerater.. Min kæreste og jeg kan ikke helt forholde os til den mere ( vilde ) leg når nu han ikke er ældre.. Men eftersom de andre børn på hans alder leger med legesagerne så føler jeg vi er lidt for overbeskyttende/sarte. jeg vil utrolig gerne høre jeres meninger.
Benjamin har 2 lillesøster ( 2 år & 3 år ) De gør som storebror hvilke vil sige de er blevet revet lidt med i den (vilde leg)
Benjamin er stort set gået fra biler/traktor & togbane til Spark og fægtning (i luften) Jeg syntes det er en voldsom stor forandring så jeg vil bede om jer skønne mødres syn på sagen idet jeg som jeg har skrevet længere oppe er bange for Vi vil spænde ben for hans udvikling ved at vente lidt endnu.
Er det et spørgsmål om indlæring af forståelsen eller burde vi vente lidt endnu med at købe det helt store parti af disse actionsfigurer?
På forhånd tusind tusind tak.
- Only me 
Ikke fordi jeg er ekspert, men jeg tror mange drenge begynder at fægte og sådan noget.. Fordi det er spænende, sjovt og andre gør det. De ser det i tegnefilm og sådan noget. Men superhelte er også bare noget af det fedeste for drenge(og piger) i alle aldre(selvfølgelig ikke alle), men ja superheltene kommer lige pludselig ind i børns øjne og så skal der bare kopieres hvad de gør.
Hvad med at give ham figurer, så det er dem der fægter og ikke ham?? (actionfigurer ligger til børn i aldren 4 til 12)
Man ja jeg har set børn 4år og yngre(og ældre) der synes det er sjovt at lege med sværd(de der ikke hårde), lege superhelte, pirater... jagte hinanden..
Om i spænder ben for noget, ved jeg ikke. Tror jeg ikke. Men hvis det er det han intresserer sig for, hvorfor så ikke lade ham lege med det? Som sagt hvis du går ind og ser på alderen for actionfigurer, er den 4.
Anmeld
Citér