Jeg leder efter en fysioterapeut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. juli 2015

Anonym trådstarter

jeg har idag været på sygehus og fik en behandlings mulighed som enten ville gøre mit knæ bedre eller  med  men stor stor chance for at jeg ville ende i en kørestol pga det vil smadre knæet meget mere .. da pengene er små herhjemme håbet jeg der sad en fysioterapeut  der ville give mig et godt råd gratis her inde vis du er fys og vil hjælpe mig med et svar så skriv herinde så skriver jeg privat hvad det handler om  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

Anonym trådstarter

31. juli 2015

DianaM

Anonym skriver:

jeg har idag været på sygehus og fik en behandlings mulighed som enten ville gøre mit knæ bedre eller  med  men stor stor chance for at jeg ville ende i en kørestol pga det vil smadre knæet meget mere .. da pengene er små herhjemme håbet jeg der sad en fysioterapeut  der ville give mig et godt råd gratis her inde vis du er fys og vil hjælpe mig med et svar så skriv herinde så skriver jeg privat hvad det handler om  

Er fys.

Men kan hospitalet ikke henvise dig til fysisk hvis de mener at der kan ske en bedring?

Anmeld Citér

31. juli 2015

fo82

DianaM skriver:

Er fys.

Men kan hospitalet ikke henvise dig til fysisk hvis de mener at der kan ske en bedring?

Man kommer alligevel til at betale selv, med mindre der er tale om decideret genoptræning efter OP eller uheld...

Anmeld Citér

31. juli 2015

Anonym trådstarter

DianaM skriver:

Er fys.

kender du til hsr træning ?? jeg er nemlig blevet opereret 2 gange i mit ene knæ og den er virkelig smadret og har de sidste 3 år døjet med irreteret slimsæk. det påvirker mig meget for kan ikke gå stå eller dyrke motion.. bare det at gå ned af vores trappe så er det blusset fuldstændig op og den hæver.. var så på sygehuset og det eneste de ville kunne gøre var den træning men de ville ikke anbefale den da de mente jeg ville ende i en kørestol indenfor 1 mdr fordi mit knæ vil gå total i smadre... men jeg kan jo intet nu så jeg har nærmest intet at miste.. han kunne ikke tilbyde andet da de ikke kan lave mit knæ har været til genoptræning i 1 år ved fys hvor de til sidst opgav fordi mit knæ er håbløs mit brusk er fjernet og min knogle er blød som en svamp pga knogle betændelse for 14 år siden hvor jeg endt i kørestol i 3 mdr da hele knæet var betændt og knoglen var helt sort og blød og benet brast sammen hver gang jeg prøvet at gå på den.. efter det har min knogle aldrig blevet normal den er stadigvæk sort og blød og mine dagelige knæ smerter gør jeg er bundet fast til en stol herhjemme da der ingen ting skal til og smertestilling er morfin og alligevel har jeg voldsom ondt og 3 gange så stort knæ... men ved ikke om jeg skal prøve den hsr træning trods lægen sagde jeg med stor chance for kunne smadre den så meget det ville ende i kørestol... men der var lille chance for det ville blive bedre?? han troede dog ikke på den chance da mit knæ er som det er og jeg ikke kan træne eller ligne eller gå tur osv hvordan skal jeg så klare at træne.. har brug for en anden fys mening men har ikke pengene til fys da jeg er på kh og også manden og jeg får ultra meget medicin.... håber virkelig du ville give din mening

Anmeld Citér

1. august 2015

DianaM

Det lyder da godt nok voldsomt. Og så lyder det i mine ører mystisk at de ikke kan/vil henvise dig til genoptræning.

Jeg har desværre ingen erfaring med hsr træning, har lige hurtigt Google det og det kunne da nok være en mulighed, men ja det er hård træning, så risikoen for overbelastning er der også.

Jeg arbejder til daglig med gigtpatienter og til dem der står lige foran at skulle have et nyt knæ vælger jeg/vi nogle gange blot at køre selvspændingsøvelser, evt. Med modstand for blot at holde musklerne igang, eller derved at få dem igang igen.

Nu kender jeg ikke din alder og du skriver noget om bløde knogler, så hvordan forholder de sig til et kunstigt knæ?

Bassintræning er ofte også godt til de rigtig dårlige gigtpatienter, idet vandet giver en helt anden mulighed for fri bevægelse.

Nogle har også god effekt af elektroterapi i form af TNS, men det garanti jeg ikke brugt meget.

Og ja de fleste ting koster noget desværre. 

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

DianaM skriver:

Det lyder da godt nok voldsomt. Og så lyder det i mine ører mystisk at de ikke kan/vil henvise dig til genoptræning.

Jeg har desværre ingen erfaring med hsr træning, har lige hurtigt Google det og det kunne da nok være en mulighed, men ja det er hård træning, så risikoen for overbelastning er der også.

Jeg arbejder til daglig med gigtpatienter og til dem der står lige foran at skulle have et nyt knæ vælger jeg/vi nogle gange blot at køre selvspændingsøvelser, evt. Med modstand for blot at holde musklerne igang, eller derved at få dem igang igen.

Nu kender jeg ikke din alder og du skriver noget om bløde knogler, så hvordan forholder de sig til et kunstigt knæ?

Bassintræning er ofte også godt til de rigtig dårlige gigtpatienter, idet vandet giver en helt anden mulighed for fri bevægelse.

Nogle har også god effekt af elektroterapi i form af TNS, men det garanti jeg ikke brugt meget.

Og ja de fleste ting koster noget desværre. 

jeg er 23 og de kan ikke give mig et nyt knæ  så jeg må jo bare tage et valg om jeg tør tage chancen med det træning.. vil så gerne kunne få et arbejde bliver bims af at sidde herhjemme 24/7 når man ingen bil har og jeg ikke kan gå så det ikke nemt at komme ud.. men tak for svar god weekend til dig 

Anmeld Citér

1. august 2015

DianaM

Har du søgt på nettet om der evt. Er nogle steder hvor du kunne blive henvist til?

Altså vi får jo alle mulige (og nogle gange umulige) problemstillinger indlagt.

Så er man indlagt i Ca 2 uger og hvis vi under indlæggelsen vurderer at det kan trænes så kan vi skrive en genoptræningsplan, hvor du så kan fortsætte kommunalt.

Tænker bare hvis du kun har fået en vurdering kunne det jo være en mulighed at søge et andet sted hen.

Anmeld Citér

1. august 2015

Anonym trådstarter

DianaM skriver:

Har du søgt på nettet om der evt. Er nogle steder hvor du kunne blive henvist til?

Altså vi får jo alle mulige (og nogle gange umulige) problemstillinger indlagt.

Så er man indlagt i Ca 2 uger og hvis vi under indlæggelsen vurderer at det kan trænes så kan vi skrive en genoptræningsplan, hvor du så kan fortsætte kommunalt.

Tænker bare hvis du kun har fået en vurdering kunne det jo være en mulighed at søge et andet sted hen.

lægen sagde at han vidste ingen af hans kolleager ville tage min sag.. så skal jeg skifte sygehus og der er ekstremt langt til næste sygehus  må vente og se til han havde fået snakket med sin kollega 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.