Hvad skal jeg ha' pakket til sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
6 svar
7 synes godt om
29. juli 2015

Tullemulle

Hej, jeg er i uge 31 nu, og fødselen nærmer sig.

jeg er førstegangsgravid og derfor ved jeg ikke hvad der er vigtig at have med på sygehuset når tiden inde  jeg skal føde på Viborg sygehus, der skal jeg vel selv have sengetøj og pudebetræk med til den bette? Eller skal jeg have hans egen dyne og pude med?

hvor meget tøj skal jeg have med til den bette? Skal jeg have modermælkerstatning med (hvis jeg ikke kan amme)? Jeg er helt på bar bund  er der nogle søde damer derude der kunne tænke sig at skrive hvad i havde med til jeres fødsel? Mvh Tullemulle 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

Trine89

Vi havde egen dyne med til baby, og lidt tøj hvis man nu skulle være der lidt efterfølgende. Og selvfølgelig tøj til hjemturen. 

Hvis I selv køre så sørg for at have autostolen med. ( vi blev hentet da vi ikke selv havde bil ) så min veninde havde den med. 

Så havde vi lidt skifte tøj med til os selv. Og div toilet sager. 

Kan faktisk ikke huske om vi havde mere ned. Hihi. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

KomSåBaby!

Vi havde: 

Dyne og dynebetræk til baby

Lidt forskelligt tøj til baby

Hans første lille bamse

Og så havde vi tøj og personlig hygiejne ting med til os forældre - så som shampoo, tandpasta og børster osv - og husk endelig en læbepomade og ansigts/hånd creme, hospitalsluft er så tør! 

Vi havde også lidt guf, kiks og juice med til tiden lige efter fødslen (jeg fik pks)

Jeg fødte på Hvidovre, og der havde de bleer, hygiejnebind, vaskeklude, håndklæder og sengetøj - samt extra hospitalstøj til mor og barn (men jeg syntes det var rare, at have mit eget på efter første dag) og de havde også MME hvis det skulle være nødvendigt.. 

God fornøjelse! 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Mrsopsand

Måske du lige skal vende det med din jordemoder? 

Jeg skal føde i Herning nemlig, og pr 1/7 skal du selv ha alt med til dig og baby, minus bind og toiletpapir selvfølgelig. Men ellers alt det andet skal man selv sørge for. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Diosa85

vend den med jordmoderen næste gang. Jeg var også helt på bar bund så jeg spurgte hende og hun gav mig en hel liste med hvad jeg skulle have med jeg kunne pakke efter :-)

Anmeld Citér

29. juli 2015

Babygirl2014

Tullemulle skriver:

Hej, jeg er i uge 31 nu, og fødselen nærmer sig.

jeg er førstegangsgravid og derfor ved jeg ikke hvad der er vigtig at have med på sygehuset når tiden inde  jeg skal føde på Viborg sygehus, der skal jeg vel selv have sengetøj og pudebetræk med til den bette? Eller skal jeg have hans egen dyne og pude med?

hvor meget tøj skal jeg have med til den bette? Skal jeg have modermælkerstatning med (hvis jeg ikke kan amme)? Jeg er helt på bar bund  er der nogle søde damer derude der kunne tænke sig at skrive hvad i havde med til jeres fødsel? Mvh Tullemulle 

Lille indskydelse: det ville være godt hvis du ikke tager MME, flasker osv. med, da amningen derved har større risiko for at gå i vasken.

Min datter tabte sig 10 % efter fødslen og min mælk løb først til efter 5 (!) dage. På OUH ville de give MME, men jeg nægtede. Hun ammer stadig her ved 10 mdr., og ligger 3 streger over gennemsnit i vægt (2 over højde). Bare for at sige, at amningen sagtens kan lykkedes, da amningen er udbud og efterspørgsel 

Se gerne her  http://www.ammenet.dk/wiki, den hjemmeside har reddet min amning mange gange

Derudover er det rigtigt godt med en ammetop/ammebh/noget løst, for dine bryster kan blive MEGET STORE  

1-2 sæt tøj til baby (bare body + strømpebukser)

2 sæt løst tøj til mor + undertøj, sokker og sutsko

Tandbørste, tandpasta, hårbørste, elastikker, shampoo, balsam, osv.

Jeg kan ikke lige huske hvad jeg ellers havde med, det kan også være det er forskelligt hvad der er behov for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.