Tullemulle skriver:
Hej, jeg er i uge 31 nu, og fødselen nærmer sig.
jeg er førstegangsgravid og derfor ved jeg ikke hvad der er vigtig at have med på sygehuset når tiden inde
jeg skal føde på Viborg sygehus, der skal jeg vel selv have sengetøj og pudebetræk med til den bette? Eller skal jeg have hans egen dyne og pude med?
hvor meget tøj skal jeg have med til den bette? Skal jeg have modermælkerstatning med (hvis jeg ikke kan amme)? Jeg er helt på bar bund
er der nogle søde damer derude der kunne tænke sig at skrive hvad i havde med til jeres fødsel? Mvh Tullemulle 
Lille indskydelse: det ville være godt hvis du ikke tager MME, flasker osv. med, da amningen derved har større risiko for at gå i vasken.
Min datter tabte sig 10 % efter fødslen og min mælk løb først til efter 5 (!) dage. På OUH ville de give MME, men jeg nægtede. Hun ammer stadig her ved 10 mdr., og ligger 3 streger over gennemsnit i vægt (2 over højde). Bare for at sige, at amningen sagtens kan lykkedes, da amningen er udbud og efterspørgsel 
Se gerne her http://www.ammenet.dk/wiki, den hjemmeside har reddet min amning mange gange
Derudover er det rigtigt godt med en ammetop/ammebh/noget løst, for dine bryster kan blive MEGET STORE
1-2 sæt tøj til baby (bare body + strømpebukser)
2 sæt løst tøj til mor + undertøj, sokker og sutsko
Tandbørste, tandpasta, hårbørste, elastikker, shampoo, balsam, osv.
Jeg kan ikke lige huske hvad jeg ellers havde med, det kan også være det er forskelligt hvad der er behov for