Forventninger af bonusbarn :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

429 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. juli 2015

Anonym trådstarter

Vi står i den situation at min mand og jeg sammen har en datter på 4 år og min mand har en datter på 13 fra tidl. 

Bonus bor her 50/50.

Problemet består i at vi sagtens kan mærke at bonus ikke har det store ønske i at være sammen med sin lillesøster - hun har også halvsøskende på biomors side på samme alder som vores, dem er der ingen problemer med.

Vores datter er vild med sin storesøster - hun omtaler hende meget, fortæller ofte at hun savner og elsker hende, hvilket jo er dejligt.

bonus er på ingen måde ubehagelig overfor for lillesøster, men viser bare ikke den store interesse.

Vi har forsøgt at snakke med bonus om det på en rolig måde - det kunne jo godt være at lillesøster var irriterende eller andet som forældrene ikke altid ser, men hun ser ikke selv det som værende et problem.

Vores datter er nu så gammel er hun bemærker dette. Hun spørger om bonus ikke kan lide hende osv.

Da vores datter havde fødselsdag havde bonus samvær med biomor og det kunne ikke lade sig gøre at skifte dag.

Vi hørte ingenting, hverken sms eller opkald. Vi bor et stenkast fra hinanden.

Når den omvendte situation udspiller sig, sørger vi for at barnet kommer til fødselsdag, dette er hun normalt meget opsat på, bare ikke når det drejer sig om søster på vores side. 

Vores pige blev meget ked af det og det gør jo selvfølgelig også meget ked af det. 

Er dette helt normalt og skal vi bare lade det være? eller skal vi tage en snak om det? 

Hilsen en frusteret mor/bonusmor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2015

Newsence

Hvordan har bio mor det med jeres barn??

altså jeg ville nok ikke snakke med hende da det er et stort emne for en på bonus alder men jeg ville i den grad gøre en indsats.. Lav nogle aktiviteter hvor de skal være sammen og sørg for at sige: nej hvor lillesøster elsker at være sammen med dig osv. Men på tidspunkter hvor det virker naturligt.. Sæt ord på tingene såsom : lillesøster lige nu har bonus ikke lyst hun er jo en stor pige nu..

sørg for de både er sammen men også at bonus kan trække sig 

Anmeld Citér

28. juli 2015

klmf

Tænker at det er meget almindelig 13-årig adfærd - og at det kun gør det værre hvis storesøster føler sig tvunget til/presset ud i (overdrivelse fremmer forståelsen) at fremtvinge følelser, som hun enten ikke har lige nu eller som hun ikke har lyst til at vise. Men forstår godt dine tanker, specielt når lillesøster kan fornemme det

Anmeld Citér

28. juli 2015

alenemor42

Jeg tænker ... pigen er 13 år og interesserer sig ikke for meget andet end sig selv

De gider som regel ikke deres mindre søskende.

Forklar jeres datter at det ikke er personligt men storesøsters alder

Jeg tror ikke i skal lægge for meget i det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.