lomme penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.308 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2015

Anonym trådstarter

hvad få jeres børn i lomme penge og hvor gamle er de???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

hvad få jeres børn i lomme penge og hvor gamle er de???

Ingen ting - de er 7,6 og 1 år.

De får en mønt i ny og næ til deres sparegris men her skal de lære at man hjælper hinanden for at få hverdagen til at køre og det får man ikke penge for  

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Ingen ting - de er 7,6 og 1 år.

De får en mønt i ny og næ til deres sparegris men her skal de lære at man hjælper hinanden for at få hverdagen til at køre og det får man ikke penge for  

ok. selvom de ikke få dem for at hjælpe til så kunne det jo godt være de fik lidt alligevel 

Anmeld Citér

27. juli 2015

De3Guldklumper

Anonym skriver:

ok. selvom de ikke få dem for at hjælpe til så kunne det jo godt være de fik lidt alligevel 

Jeps det er også det jeg skriver - at de får en mønt i ny og næ  

Anmeld Citér

27. juli 2015

1977

Profilbillede for 1977

Min er 9 og får 50 kr/mdr. Men det har fået hele sit liv. De bliver nemlig overført til hans konto så han er ikke helt klar over hvor mange penge han har. Ellers får han lidt afhængig af hvad han laver herhjemme udover de daglige gøremål. 2 kr pr rum han støvsuger, 0,5 kr pr blomst han vander mm. Altsammen ekstra han kan gøre, hvis han har noget, der skal spares op til  

Anmeld Citér

27. juli 2015

Mimic

Herhjemme hedder det 100 kr i måneden HVIS hun klarer hendes pligter uden brok, hun går ud med skraldet, tømmer opvasker og lægger hendes eget tøj på plads, (når jeg har lagt det sammen).

Er der brok eller gider hun ikke ordne hendes pligter fjerner vi en 5'er, dvs at nogle måneder får hun måske fulde 100 kr og andre måske kun 50-60 kr fordi hun ikke har gidet.

Andre måneder igen får hun lidt ekstra, hvis hun har været særligt hjælpsom og har gjort ting, som ikke hører under hendes pligter (støvsuget, hjulpet med at gøre rent osv.)
hun blev 9 her d. 26 juli og vi har kørt med det her "system" siden hun var omkring de 6 år.

Anmeld Citér

28. juli 2015

Tvillingemor80

mine er 5 år og får 20 kr hver fredag, som de spare op. Når de så har nok så får de lov til at komme i BR ;) Lidt sjovt at se hvordan de langsomt forstår hvad penge er og hvordan alting koster noget. Specielt min ene datter er blevet lidt nærig når vi er i BR.. :)

Herhjemme hænger det at hjælpe til herhjemme ikke sammen med lommepengene :)

Anmeld Citér

28. juli 2015

energystar

Min søn er 10 år og får 100 kr om måneden. Da han var 9 år fik han 90 kr om måneden og da han var 8 år var det 80 kr om måneden.

Lommepenge og pligter hænger ikke sammen herhjemme. 

Anmeld Citér

28. juli 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
energystar skriver:

Min søn er 10 år og får 100 kr om måneden. Da han var 9 år fik han 90 kr om måneden og da han var 8 år var det 80 kr om måneden.

Lommepenge og pligter hænger ikke sammen herhjemme. 

He he - da jeg var barn fik jeg 5 kr. i uge da jeg var 5, 6 kr. i ugen da jeg var 6 osv  Samme princip 

Anmeld Citér

28. juli 2015

B&J

Her hedder det alt under 2 kr går i spare grisen og alt over går i hans pung så han selv kan være med til at købe lidt. Han et 5 1/2 nu men det har været sådan længe. Og der er Inge faste beløb 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.