Jeg er gravid med mit første barn . Jeg får Cymbalta på 60 mg og Mirtazapin på 7.5 mg Jeg har i samarbejde med psykiater fået grønt lys til at tage disse piller inden jeg overhovedet blev gravid , så alt er på plads omkring det. Mit spørgsmål er så om du ved om man må amme på det ? Min psykiater har sagt nej til det , men jeg har hørt fra andre, at de har ammet på deres medicin uden nogen form for skade hos barn. Jeg vil selvfølgelig gøre hvad der er bedst for mit barn. Har bare brug for en "second opinion"
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med din graviditet. som du gennemfører i samråd med psykiaterens ordinering af medicin.
Jeger ikke læge. og kan derfor kun råde dig ud fra, hvad jeg har checket om de lægemidler du spiser.
Du må desværre ikke amme på den medicin du spiser, da det kan skade dit barn.
Jeg formoder du går til øget kontrol hos en jordemoder,og der er information om medicinen. ?
Du bliver sikkert ked af det med ingen amning, alligevel er barnets sundhed det vigtigste..
Når du sidder og giver dit barn flaske sidder du med dit barn i favnen og det får tæt kropskontakt ,og kærlighed sammen med maden.
Du får en stor fordel med flasken. Din mand kan give flaske og du få mulighed for en længere søvnperiode om natten, end his du ammede.
Jeg tror det bliver godt for dig og dit barn, at du bevarer dit overskud via mere søvn for dig.
Rigtig meget held og lykke med graviditeten og dit barn, når du når så langt.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér