At have søskende som logerende..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. juli 2015

Noneother

Ja må man det? 

Har en bror der står lidt hjemløs imens han venter på at kunne flytte ind i sit nyindkøbte hus. 

Jeg har den ekstra plads, og modtager ikke boligsikring. Kun enlige bidrag og forsøger su. 

Må han gerne låne et værelse hos mig en måneds tid eller to, uden at det kommer til at påvirke min status som enlig?

Ville Gerne høre en sagsbehandler ad, men de går tidligt hjem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

Kamilla-m

Som.jeg har forstået det sø ja det må man godt ide man ikke er i forhold med søskende.. men er ikke helt sikker.. har bare hørt det 

Anmeld Citér

27. juli 2015

ErDetSnartNU

Hvis jeg var dig ville jeg skrive en mail til en sagsbehandler så du havde svaret på skrift - det ville være rigtig surt at skulle betale penge tilbage ellers. Umiddelbart tror jeg ikke at den går ifht boligsikringen da I jo i de pågældende måneder er 2 voksne med indkomster til at betale huslejen. Ifht det med enlig-bidrag gætter jeg på at det ikke er noget problem. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Noneother

ErDetSnartNU skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg skrive en mail til en sagsbehandler så du havde svaret på skrift - det ville være rigtig surt at skulle betale penge tilbage ellers. Umiddelbart tror jeg ikke at den går ifht boligsikringen da I jo i de pågældende måneder er 2 voksne med indkomster til at betale huslejen. Ifht det med enlig-bidrag gætter jeg på at det ikke er noget problem. 

Okay ja. Den med på skrift er nok en god idé, da jeg netop ikke vil stå med håret i postkassen bare fordi jeg vil være en god søster. 

Jeg modtager ingen boligstøtte da min husleje er for dyr, så der kan den netop ikke ramme. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeps, du må gerne have en søskende boende og stadig modtage enlig tilskud. - Jeg har selv haft min søster boende og der var ingen problemer ifht enlig tilskud. Og så fik jeg faktisk mere i boligsikring mens hun boede her, fordi min lejlighed er for stor til at jeg kan få alle rum dækket når det kun er mig og min datter der bor her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.