Ekstra vitaminer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2015

Denførste

tager stadig folsyre, men er i tvivl om jeg skal stoppe da jeg er i (16+5) uge ? Og skal jeg starte på noget andet eks. Jern C, calcium og D vitamin??? Hvad er jeres erfaring / mening ?? 

P.s har læst i bøger og på nettet. Men syntes at der er så mange forskellige svar.

Hilsen en lidt forvirret gravid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Julemusen

Denførste skriver:

tager stadig folsyre, men er i tvivl om jeg skal stoppe da jeg er i (16+5) uge ? Og skal jeg starte på noget andet eks. Jern C, calcium og D vitamin??? Hvad er jeres erfaring / mening ?? 

P.s har læst i bøger og på nettet. Men syntes at der er så mange forskellige svar.

Man stopper normalt med folsyre i 12. Uge, så dem skal du bare droppe.

Fra uge10 anbefaler de jern tilskud. Jeg startede i uge 6 pga træthed og det hjælper.

Ellers vil en multivitamin til gravide dække alle andre behov. Du må ikke tage almindelige multivitaminer da de indeholder for meget a-vitamin.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Julemusen

Denførste skriver:

Man stopper normalt med folsyre i 12. Uge, så dem skal du bare droppe.

Fra uge10 anbefaler de jern tilskud. Jeg startede i uge 6 pga træthed og det hjælper.

Ellers vil en multivitamin til gravide dække alle andre behov. Du må ikke tage almindelige multivitaminer da de indeholder for meget a-vitamin.

Anmeld Citér

26. juli 2015

moaren

Denførste skriver:

Folsyre bør tages tom uge 12, men det skader bestemt ikke at fortsætte resten af graviditeten  Jern, 40-50 mikrogram dagligt,  bør tages fra uge 10 og d-vitamin bør tages fra starten af graviditet, hvor anbefalede dosis er 10 mikrogram. Calcium - det kommer lidt an på om du får nok i kosten eller ej.  Og når det så er sagt, så vil jeg anbefale at du får tilskud af fiskeolie (medmindre du spiser meget fisk) da det er godt for både dig og baby 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Denførste

Tak det er dejligt at kunne få svar fra andre som er eller har været i samme båd som en selv. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Denførste skriver:

Tak det er dejligt at kunne få svar fra andre som er eller har været i samme båd som en selv. 

Jeg spiser en gravidtamin og en jern pille til gravide hver dag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.