Grød og næsten 4 mrd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2015

Tiggi

Vi startede grød ca 1 uge før hun blev 4 måneder da hun simpelthen nægtede smagen af mælk pludseligt (og hjalp ikke på 2-3 uger) så vi kun næsten kun få hende til at spise når hun sov og så suttede i søvne.

Da sundhedsplejesken kom ved 4 måneder sagde hun at det var fint, og Lea har elsket grød fra første dag. Startede med at spise 1/2 dl potion fra første gang. (Er nu på 2*1dl dagligt) 

Så tror også først at jeg ville prøve at dele mælken ud på flere måltider så det f.eks. er som vores plan

Tidlig morgen kl.5-6: 150 ml+pulver

Kl 9:00: 150 ml + pulver

12:00: 150 ml + pulver (senere hen grød)

15:00: 150 ml + pulver

18:00: 150 ml + pulver (senere hen grød)

21:00: 150 ml + pulver (vi er lige gået op til 180 ml, men bliver for det meste ikke spist op)

Vores datter er 5 måneder og 7 kg, så kan I jo tilpasse efter jeres søn :-)

Men hvis det ikke bliver bedre ville jeg også dtarte på grød selvom i ikke er nået helt til 4 måneder :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Mortilenpige

Saphiira skriver:

Jo der er vist en grænse

Ved du hvad den er? (:

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mamacita til 2 piger

Det er jo dit eget valg! Jeg ville ikke gøre det.. :/ 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mamacita til 2 piger

Mortilenpige skriver:

Ved du hvad den er? (:

Der står på pakningen hvor mange flasker de ca. skal have. Men børn er forskellige. Det er kun vejledende.  

Anmeld Citér

26. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mortilenpige skriver:

Ved du hvad den er? (:

kan ikke huske det, desværre... 

Jeg ville snakke med sp om det det er altid dejligt, lige at høre hvad hun mener. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Sandratoft

Mortilenpige skriver:

Hvis jeg giver 200 ml, så fylder jeg vel heller ikke op? 

Mig at give mindre mad men flere gange må vi ikke, da hun har problemer med maven så får hendes mave ikke ro. Og det er skam os prøvet.

Hvis hun har problemer med maven lyder det bestemt ikke som en god idé at starte op med grød allerede nu. Det er tidligst 4 måneder, og i jeres tilfælde vil jeg vente til 5,5-6 måneder, så tarmsystemet kan nå at blive klar. MME mætter også mere end grød gør, så det vil jo ikke mætte mere. 

Lad dit barn være et barn der naturligt vågner og drikker meget mælk i denne alder, istedet for at fylde grød på hende og forvente at hun sover mere. Det er hårdt, men sådan er det nogengange at have børn  

Anmeld Citér

26. juli 2015

Tiggi

Sandratoft skriver:

Hvis hun har problemer med maven lyder det bestemt ikke som en god idé at starte op med grød allerede nu. Det er tidligst 4 måneder, og i jeres tilfælde vil jeg vente til 5,5-6 måneder, så tarmsystemet kan nå at blive klar. MME mætter også mere end grød gør, så det vil jo ikke mætte mere. 

Lad dit barn være et barn der naturligt vågner og drikker meget mælk i denne alder, istedet for at fylde grød på hende og forvente at hun sover mere. Det er hårdt, men sådan er det nogengange at have børn  

Vil delvist give ret her da vi da sagtens kan mærke at vores datter bliver hurtigere  sulten efter grød end flaske :-)

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mortilenpige

Sandratoft skriver:

Hun har altid sovet fra om aften og til om morgen. 

Det min sp der vil ha vi skal starte med grød når hun er 4 mrd (:

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mortilenpige

sessen1984 skriver:

Det er jo dit eget valg! Jeg ville ikke gøre det.. :/ 

Venter nu os til vi har snakket med sp om det (:

Anmeld Citér

26. juli 2015

modesty

Hun får det om aften inden hun skal sove. Så sover børn normalt bedre og længere.

Der er reelt set intet belæg for at mene at børn sover længere og bedre på vælling. Nogle gør, nogle gør ikke (nogle får f.eks forstoppelse i stedet for, og det er ikke sjovt, hverken for barn eller forældre). Du siger at dit barn allerede har problemer med maven grundet erstatningen. Det er endnu en grund til at vente med anden form for føde.

http://videnskab.dk/kultur-samfund/forskere-advarer-undga-vaelling-som-modermaelkserstatning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.