Graviditetskløe på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
10 svar
4 synes godt om
26. juli 2015

CH2012

Hejsa allesammen

Hvis I har nogle gode råd til at afhjælpe kløe på maven, må I meget gerne smide dem her i tråden. Flår mit maveskind, og jeg er ved at gå bananas...

Jeg har nældefeber, og har faktisk ikk taget min medicin i et stykke tid - så det tænker jeg at starte op på igen.

Men andre råd er meget meget velkommen!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Rockertand

CH2012 skriver:

Hejsa allesammen

Hvis I har nogle gode råd til at afhjælpe kløe på maven, må I meget gerne smide dem her i tråden. Flår mit maveskind, og jeg er ved at gå bananas...

Jeg har nældefeber, og har faktisk ikk taget min medicin i et stykke tid - så det tænker jeg at starte op på igen.

Men andre råd er meget meget velkommen!

Det er næppe graviditetskløe, du har, så mon ikke bare du skal kontakte din læge og spørge efter behandling?

Anmeld Citér

26. juli 2015

CH2012

Rockertand skriver:

Det er næppe graviditetskløe, du har, så mon ikke bare du skal kontakte din læge og spørge efter behandling?

Hvorfor er det næppe det?

Anmeld Citér

26. juli 2015

Rockertand

CH2012 skriver:

Hvorfor er det næppe det?

Har du ikke liiiiige testet positiv? Hvis du allerede nu har en påvirket leverfunktion, så har du helt andre, meget alvorligere problemer end kløe, og det håber jeg bestemt ikke for dig.

Anmeld Citér

26. juli 2015

L-Mortil3

Vil sige det samme som Rockertand, graviditetskløe kommer som regel først sidst i graviditeten pga ringe leverfunktion. Grunden til du kløer på maven er nok bare nældefeber, eller hormoner, som gør huden klar til at strække sig, og det kan klø...

Anmeld Citér

26. juli 2015

Diosa85

Som de andre siger så vil jeg også sige det næppe er graviditetskløe men bare hormonerne. 

Kan anbefale decubal olie. Det lindre meget synes jeg. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

CH2012

Rockertand skriver:

Har du ikke liiiiige testet positiv? Hvis du allerede nu har en påvirket leverfunktion, så har du helt andre, meget alvorligere problemer end kløe, og det håber jeg bestemt ikke for dig.

Jo... Men så er det ikk graviditetskløe men måske kløe pga. hormonerne... Det kan være jeg har misforstået noget. Men uanset hvad... Så klør min mave. Og har bare brug for råd til hvordan jeg kommer kløen til livs. Og nej, det har nok ikk noget med leveren at gøre...

Anmeld Citér

26. juli 2015

CH2012

Diosa85 skriver:

Som de andre siger så vil jeg også sige det næppe er graviditetskløe men bare hormonerne. 

Kan anbefale decubal olie. Det lindre meget synes jeg. 

Jeg har nok bare misforstået begreberne...  Troede man kaldte det graviditetskløe selvom det også kun skulle være hormoner der forårsager kløen...

Mange tak 

Anmeld Citér

26. juli 2015

CH2012

L-Mortil2 skriver:

Vil sige det samme som Rockertand, graviditetskløe kommer som regel først sidst i graviditeten pga ringe leverfunktion. Grunden til du kløer på maven er nok bare nældefeber, eller hormoner, som gør huden klar til at strække sig, og det kan klø...

Jeg troede man kaldte begge dele for graviditetskløe, men har vist misforstået noget... 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Chellie

CH2012 skriver:

Jeg troede man kaldte begge dele for graviditetskløe, men har vist misforstået noget... 

Det skal du ikke være ked af, det troede jeg også 

Anywho, jeg synes også maven klør meget, selvom jeg slet ikke er begyndt at vokse rigtigt endnu.. Jeg har fået anbefalet at smøre maven ind i fx babyolie allerede nu, så huden kan nå at blive lidt mere fleksibel inden den får brug for at være det. Jeg har ikke nået at teste det endnu, men det skal da afprøves 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.