dilemma og samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2015

alenemor42

lineog4 skriver:

Jeg tænker 2 timer er lang tid for sådan en lille størrelse ar have samvær. Som jeg husker sådan et lille pus så har man max en time gangen hvor det ikke handler om mad, søvn eller blot om ikke-stimulering.

Er I sammen når han er på samvær, for jeg tænker du kan læse jeres søn og så må sige: nu skal han putte, amme hvad ved jeg og dermed skærme. Synes selv med en far der boede sammen med os måtte jeg gøre det en gang imellem i weekender fx.

Og frem for at sige så kun 2 dage, så ville jeg hellere gå den anden vej og enten sige flere dage men kortere tid eller længere tid af gangen så han også var der når jeres søn vågnede, måske prøvede en hel dag en gang imellem.

Ja vi er sammen som regel, det sker at han går en tur med barnevognen. Jeg har både vist ham tegnene og forklaret dem så han ved det. Men jeg sidder ikke og overvåger dem og er ofte ikke i rummet. Far trækker den også selv om jeg har sagt at baby skal sove.

Vi har taget efter hvad SF siger er ret og rimeligt og det er 2 timer 2-3 gange om ugen. Han bor 1/2 times kørsel væk så en time er lige i underkanten for ham tror jeg.

Jeg må være helt ærlig og sige at jeg ønsker ikke at optrappe samværet, det vil være alt for meget forstyrrelse i vores liv syntes jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2015

modesty

alenemor42 skriver:

Min dreng på 10 uger har samvær med sin far 3 gange om ugen i nogle timer, det går fint han pusler og bader osv.

Men her de sidste 4 gange har vi haft helvede efter samvær, baby er overstimuleret og sover faktisk ikke resten af dagen, han græder og er voldsomt urolig når man prøver at få ham til at sove.... Han sover ikke før ca. 21 om aftenen og samvær ligger pt. Om formiddagen og tidlig eftermiddag.

Jeg har talt med far om det og forsøgt at vise ham tegnene på at han er træt osv. Det er klart at far ønsker ham vågen når han er her.... men han forstår simpelthen ikke vigtigheden af at putte ham når han er træt osv.

Jeg overvejer at skære samvær ned til 2 gange hvis det fortsætter..... ved godt det ikke er fedt, men det er så synd for min bebse at resten af dagen skal ødelægges på den måde.

What to do ?

Gode råd søges

Kan han ikke komme på det tidspunkt hvor baby er mest vågen? Ved godt at de sover meget i den alder, men måske der er et bedre tidspunkt end nu. Eller hvad hvis han kommer 4 gange om ugen, men i kortere tid?

Hvad med at få en familierådgiver fra kommunen ind over til at snakke med ham/skabe bedre kommunikation mellem jer?

Anmeld Citér

25. juli 2015

alenemor42

modesty skriver:

Kan han ikke komme på det tidspunkt hvor baby er mest vågen? Ved godt at de sover meget i den alder, men måske der er et bedre tidspunkt end nu. Eller hvad hvis han kommer 4 gange om ugen, men i kortere tid?

Hvad med at få en familierådgiver fra kommunen ind over til at snakke med ham/skabe bedre kommunikation mellem jer?

Jamen baby er ikke mere vågen på nogle tidspunkter... Han har ikke så klar en rytme endnu andet end om natten. Om dagen er han max vågen 1 1/2 time af gangen så han vil ikke være vågen hele tiden alligevel.

Vores kommunikation er der såmænd ikke noget i vejen med, jeg tror simpelthen bare ikke han forstår hvad der sker med bebse så det er nok at han mærker det og skal håndtere det selv i en hel dag evt.

Anmeld Citér

25. juli 2015

lineog4

alenemor42 skriver:

Ja vi er sammen som regel, det sker at han går en tur med barnevognen. Jeg har både vist ham tegnene og forklaret dem så han ved det. Men jeg sidder ikke og overvåger dem og er ofte ikke i rummet. Far trækker den også selv om jeg har sagt at baby skal sove.

Vi har taget efter hvad SF siger er ret og rimeligt og det er 2 timer 2-3 gange om ugen. Han bor 1/2 times kørsel væk så en time er lige i underkanten for ham tror jeg.

Jeg må være helt ærlig og sige at jeg ønsker ikke at optrappe samværet, det vil være alt for meget forstyrrelse i vores liv syntes jeg.

Jeg kan godt se en time er lidt, men problemet er jo bare sådan en lille størrelse ikke kan klare mere end en timw uden overstimulering. Så måske er løsningen flere timer  (ved godt det er hårdt), men kom han fx formiddag/morgen, legede lidt, puttede og trillede med barnevogn og var med igen når han vågnede og måske en time frem, så er det jo I princippet kun 2 timer men med en barnevognstrilletur. Det giver også dig en pause mens han triller hvor du kan nå det du vil.

Tror det er super svært at putte en lille trold for ar vide så ser jeg ham først igen om 2 dage, hvorimod det er nemmere at putte når man ved: jeg ser ham igen når han vågner og ja så ar forstyrre dig og dit liv mindst muligt så måske kun 2 gange om ugen. Men udover det ville jeg nu alå knuder på mig selv og tilbyde hele dage mpske hver 14. Dag eller hvad ved jeg.

Anmeld Citér

25. juli 2015

alenemor42

lineog4 skriver:

Jeg kan godt se en time er lidt, men problemet er jo bare sådan en lille størrelse ikke kan klare mere end en timw uden overstimulering. Så måske er løsningen flere timer  (ved godt det er hårdt), men kom han fx formiddag/morgen, legede lidt, puttede og trillede med barnevogn og var med igen når han vågnede og måske en time frem, så er det jo I princippet kun 2 timer men med en barnevognstrilletur. Det giver også dig en pause mens han triller hvor du kan nå det du vil.

Tror det er super svært at putte en lille trold for ar vide så ser jeg ham først igen om 2 dage, hvorimod det er nemmere at putte når man ved: jeg ser ham igen når han vågner og ja så ar forstyrre dig og dit liv mindst muligt så måske kun 2 gange om ugen. Men udover det ville jeg nu alå knuder på mig selv og tilbyde hele dage mpske hver 14. Dag eller hvad ved jeg.

Tja nu har han jo et arbejde så det kan ikke lade sig gøre og jeg har faktisk slået flere knuder på mig selv end jeg egentlig var villig til før fødslen.

Som sagt går han allerede med barnevognen og jeg kan finde på at købe ind osv.

Anmeld Citér

25. juli 2015

sandramor

alenemor42 skriver:

Tja nu har han jo et arbejde så det kan ikke lade sig gøre og jeg har faktisk slået flere knuder på mig selv end jeg egentlig var villig til før fødslen.

Som sagt går han allerede med barnevognen og jeg kan finde på at købe ind osv.

Jeg synes nu også du er large... ihvertfald mere end jeg var 

Det hele skal også kunne hænge sammen for dig så synes helt sikkert du skal starte med at være lidt mere kontant i din udmelding og få ham til at forstå at sådan er det altså bare! Og ellers hvis du har nerver til det lade ham stå med jeres søn når han er rigtig overtræt så garanterer jeg dig for så forstår han hvad du mener... problemet med min datters far var netop at han ikke ku se problemet for hun var da iih så nem men han var der heller ikke om aftenen når det gik helt galt og den lille pige var fuldstændig overtræt og dybt ulykkelig... Men da han selv stod med hende der.... så fik piben en anden lyd   så gør hvad du føler er bedst for jeres dreng... det ved du bedst og hvis det ender med i en periode at samværet kun er to gange om ugen so be it... min datters far havde i  den første tid samvær en gang om ugen og senere to gange så mindre end din søns far og det har fungeret fint og de har et fantastisk forhold til hinanden i dag... imorgen skal hun på ferie hos ham i en uge for første gang og de glæder sig begge to.. hun er 3 år jeg tror netop at for vores datter har del fungeret bedst at tingene er gået stille og rolig i  hendes tempo og ikke i fars tempo og det er han i dag også enig i og siger at han er glad for jeg stod fast på det jeg mente var bedst for hende og ikke føjede ham   min pointe er... kender jeres søn bedst... lyt og gør hvad du mener er bedst for ham og i sidste ende også farmand

Anmeld Citér

25. juli 2015

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

I min verden har du bare ikke noget andet valg,end at sætte foden i jorden,og bestemme at nu skal baby altså sove,og det er slet ikke til forhandling.

Når de ikke er større sover de altså 16-20 timer i døgnet,og det er uhyre vigtig for der udvikling.

Du må simpelhent få far til at forstå,at sådan en nyfødt generalt er et ret så kedeligt bekendskab,da de bare sover det meste af tiden.

Det i har gang i lige nu,er ikke i orden hverken over for baby,som har det skidt,og bare er rigtig rigtig træt,men det er bestemt også skidt for dig som mor.

Anmeld Citér

25. juli 2015

Sprit25

Åh hvor jeg får hug nu men jeg synes det er som om mange glemmer dey absolut vigtigste: BARNET! 

Jeg læser en masse: jeg vil ikke.... Og en masse: han vil ikke... Well though luck. I har et barn sammen ergo skal det bare fungere. På barnets præmisser! Så må I lave en ny ordning der fungere så barnet er vågn når han kommer! 

Anmeld Citér

25. juli 2015

modesty

alenemor42 skriver:

Jamen baby er ikke mere vågen på nogle tidspunkter... Han har ikke så klar en rytme endnu andet end om natten. Om dagen er han max vågen 1 1/2 time af gangen så han vil ikke være vågen hele tiden alligevel.

Vores kommunikation er der såmænd ikke noget i vejen med, jeg tror simpelthen bare ikke han forstår hvad der sker med bebse så det er nok at han mærker det og skal håndtere det selv i en hel dag evt.

Jeg tror også at det er en god idé at have ham med en hel dag, så han kan se effekten på baby i aftentimerne. 

Anmeld Citér

25. juli 2015

alenemor42

Sprit25 skriver:

Åh hvor jeg får hug nu men jeg synes det er som om mange glemmer dey absolut vigtigste: BARNET! 

Jeg læser en masse: jeg vil ikke.... Og en masse: han vil ikke... Well though luck. I har et barn sammen ergo skal det bare fungere. På barnets præmisser! Så må I lave en ny ordning der fungere så barnet er vågn når han kommer! 

Næ du får ikke hug, det er bare ikke muligt at fastlægge samvær når han er vågen da han ikke har en fast dagrytme endnu. 

Sjovt fik jeg hug for en tråd jeg lavede omkring samvær og de tanker jeg gjorde mig før han blev født og der fik jeg hug for at være for firkantet

Men selvfølgelig skal det være på babys præmisser, men det fandme også en mærkelig situation. ... jeg har aldrig prøvet at få et barn før hvor der skal være samvær på denne måde og det er godt nok unaturligt syntes jeg.

Og uanset hvordan man vender og drejer det er det jo mig der også skal tolke og tage stilling til barnets præmisser eftersom han ikke selv kan udtrykke sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.