Vil ikke i seng om aften
Lisbeths svar
Hej !
Jeres lille pige er ikke engang 4 måneder endnu. Det er svært at lave en egentlig putterutine med så små børn.
Jeg forstår aftenerne har været et problem siden I kom hjem med hende.
Hun sover godt om dagen og det er jo fint. At I skal trille lidt med barnevognen,. tror jeg mange forældre genkender.
I stedet for at bruge flere timer på at få hende til at sove. vil jeg anbefale i sidder med hende, eller har hende i en slynge eller bæresele.
Når de små er nyfødte har de meget brug for at være i fars og mors favn. de har ligget trygt og godt i en dejlig vuggende livmoder. Den oplevelse efterlignes når de er i favn eller bliver vugget til ro i barnevognen.
Jeg tror I vil have god gavn af at genskabe den oplevelse for hende, kropskontakt , og nærvær i flere timer hen under aften hver dag, det gør underværker.
Når hun vægrer sig ved at falde i søvn ,fortæller hun jer at noget skal ændres. Tag hende i favn i stedet og hyg jer sammen i stuen. Når hun er klar til at blive puttet, vil hun falde i søvn let og ubesværet.
Når I bruger så lang tid på at putte et utilfreds lille barn giver det frustration hos forældrene. Det mærker hun og bliver endnu mere utilfreds.
Nyd hende og hinanden sammen , det giver mere glæde og tilfredshed.
Håber dette kan inspirere dig.
Held og lykke med hende fortsat.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér