Hvad skal man se på vej til Berlin:-) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.814 visninger
7 svar
1 synes godt om
25. juli 2015

Anonym trådstarter

Min søn på knap to, mand og jeg kører til Berlin på mandag. Vi regner med at kører over Lübeck. Er der nogen der kan anbefale noget som vi skal se på turen? Vi kommer jo nok til at holde en del pauser pga vores søn, så kunne være rart hvis der var nogen der kunne komme med forslag til hvad vi skal se ? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2015

aarhusmor

Jeg ved ikke hvad I præcist kan se. Men det er en meget lang tur for et barn, hvis I kører direkte.

På turen derned er der store skilte, ligesom her i DK, hvor de viser hvad nærområdet har af kendte steder - det kan være kirker, gamle byer og forlystelser(der er en i Leipzig, men den var lukket da vi kørte forbi, så ved ikke om den er åben)

Anmeld Citér

25. juli 2015

Diosa85

Min søn på knap to, mand og jeg kører til Berlin på mandag. Vi regner med at kører over Lübeck. Er der nogen der kan anbefale noget som vi skal se på turen? Vi kommer jo nok til at holde en del pauser pga vores søn, så kunne være rart hvis der var nogen der kunne komme med forslag til hvad vi skal se ? :-)

Ved ikke hvad i kan se på vejen. Men har selv lige været i Berlin tilbage i april måned og det er en fantastisk by med mange seværdigheder. Checkpoint Charlie, fjernsynstårnet, brandebourgh Tour osv. Kan anbefale bogen turen går til Berlin eller politikkens bog om Berlin( husker ikke pr æcis hvad den hedder.) Men det er sådan en lille hvid bog med kort over de forskellige bydele i Berlin. 

Også uden tvivl Berlin zoo. Den er virkelig en oplevelse værd. Vi bruge 8 timer derinde da vi var der og kunne sagtens have brugt længere tid 

Anmeld Citér

25. juli 2015

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Ved ikke hvad i kan se på vejen. Men har selv lige været i Berlin tilbage i april måned og det er en fantastisk by med mange seværdigheder. Checkpoint Charlie, fjernsynstårnet, brandebourgh Tour osv. Kan anbefale bogen turen går til Berlin eller politikkens bog om Berlin( husker ikke pr æcis hvad den hedder.) Men det er sådan en lille hvid bog med kort over de forskellige bydele i Berlin. 

Også uden tvivl Berlin zoo. Den er virkelig en oplevelse værd. Vi bruge 8 timer derinde da vi var der og kunne sagtens have brugt længere tid 

Vi regner også med at Skulle i zoo :-) så vidt jeg kunne Google mig til, skulle der også være nogle gode legepladser Så det regner vi også med at sønnike skal udforske :-) vi har begge været i Berlin før, bare ikke sammen :-)

Anmeld Citér

25. juli 2015

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg ved ikke hvad I præcist kan se. Men det er en meget lang tur for et barn, hvis I kører direkte.

På turen derned er der store skilte, ligesom her i DK, hvor de viser hvad nærområdet har af kendte steder - det kan være kirker, gamle byer og forlystelser(der er en i Leipzig, men den var lukket da vi kørte forbi, så ved ikke om den er åben)

Det ved vi, det er også derfor vi ville gøre nogle stop på vej derned :-)

Anmeld Citér

25. juli 2015

God-mor

Anonym skriver:

Vi har altid kørt direkte, og syntes ikke det er en lang tur. Vi har holdt stop for frokost og små stop og strukket ben 20 min. tid. Vi køre derned hver påske og har også en datter på 2 år. 

Hvis i gerne vil gøre nogle flere stop undervejs så er der som en anden skriver skildret godt med ting at se i nærområderne langs motorvejen. Små byer hvor i kan gå en tur osv. Berlin er bare en fantastisk by, med meget at se og dejlige mennesker. Rigtig god tur.  

Anmeld Citér

25. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Vi kørte der ned i et stræk kun med tisse og spisepauser på motorvejen - vi havde jo også et stort stop på færgen. Oplevede det ikke som en lang tur, men vi er selvfølgelig også vant til at tage dk italien i et stræk og første gang da min store var 6 mnd.

Og så er Berlin forrsten bare super skøn til børn 

Anmeld Citér

25. juli 2015

Hullahop92

I Berlin bør I helt sikkert besøge Berlin Zoo og Ritter Sport-museet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.