hjælp om politiet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
5 svar
3 synes godt om
23. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har brug for hjælp, for jeg kan ikke rigtig læse om det på nettet. 

Men hvis jeg ringer til politiet, og anmelder en person, som kører på ulovlig knallert, eller anmelder en person, som kører fx 150 km i timen i et villakvarter. 

Så beder politiet om navn og c p r nummer. 

Når den person jeg så anmelder bliver kontaktet af politiet, har personen så muligt for at få af vide hvem anmeldelsen kommer fra? 

Siger politiet det? Eller må de rige det? Eller kan den anmeldte selv finde ud af det? 

Undskyld lidt fejl, men er på fra mobilen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2015

Tiggi

Anonym skriver:

Men hvis jeg ringer til politiet, og anmelder en person, som kører på ulovlig knallert, eller anmelder en person, som kører fx 150 km i timen i et villakvarter. 

Når den person jeg så anmelder bliver kontaktet af politiet, har personen så muligt for at få af vide hvem anmeldelsen kommer fra? 

Siger politiet det? Eller må de rige det? Eller kan den anmeldte selv finde ud af det? 

Jeg mener at hvis den anmeldte beder om agt indsigt så vil dit navn og/eller telefonnummer stå der, men du kan ringe op og sige at du vil indgive en annonym anmeldelse :-) men så skal du jo helt lade vær med at nævne dit navn og også smart at ringe fra hemmeligt nummer :-) så kan politiet jo bare ikke kontakte dig for yderligere oplysninger senere.

Anmeld Citér

23. juli 2015

Jegkiggerpåfugle

Anonym skriver:

Vi lavede en anmeldelse til politiet sidste år på vores nabo pga hærværk og tyveri - hvor jeg spurgte om mit navn og nummer ville blive givet videre til hende og der sagde politiet nej, hvis det var sådan at jeg frygtede at hun kom efter os eller vores børn. Men ring til politiet og hør dem ad inden du anmelder personen, til hvordan du skal forholde dig - jeg synes de er rigtig gode til at hjælpe for man anmelder jo ikke folk så tit at man er inde i alle love og paragraffer omkring emnet  

Anmeld Citér

24. juli 2015

Loa

Kan ikke lade være at tænke på ham der kørte som død og helvede i nat, nu du skriver det med 150 km i timen i et villakvarter....

Det var bare et eksempel ik? Eller....? 

Anmeld Citér

24. juli 2015

MorTil3+

Du kan også lave en anonym anmeldelse skriftligt inde på politiets hjemmeside.

Anmeld Citér

24. juli 2015

MorTil3+

https://www.politi.dk/da/hjaelppolitiet/tipogbemaerkninger/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.