Mærker mindre liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
10 svar
18 synes godt om
23. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej ..

Jeg er førstegangsgravid (25+6) og har det seneste døgn mærket mindre liv end jeg plejer .. Han plejer at holde fest i maven især morgen og aften, har det sidste døgn kun mærket enkelte puf ... Er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal være bekymret, da jeg ogsp har en idé om at eftersom pladsen begynder at blive mere trang så bevæger han sig mindre .. 

Ville I ringe til fg eller ville I se tiden an ? Jeg mærker indimellem han 'rumsterer' lidt men ikke i samme grad som han plejer ... 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2015

Frk.Jakobsen

Så længe du stadig mærker baby ville jeg ikke ringe 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Carina:-)

Ville ringe baby er slet ikke så stor at pladsen har så stor betydning desuden så ved jeg af bitter erfaring at det er bette safe than sorry. 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Frk.Jakobsen

Men jeg synes selvfølgelig du skal ringe hvis det gør dig mere tryg 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Hej ..

Jeg er førstegangsgravid (25+6) og har det seneste døgn mærket mindre liv end jeg plejer .. Han plejer at holde fest i maven især morgen og aften, har det sidste døgn kun mærket enkelte puf ... Er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal være bekymret, da jeg ogsp har en idé om at eftersom pladsen begynder at blive mere trang så bevæger han sig mindre .. 

Ville I ringe til fg eller ville I se tiden an ? Jeg mærker indimellem han 'rumsterer' lidt men ikke i samme grad som han plejer ... 

På forhånd tak 

Jeg ville ringe til svanger og snakke med dem. Han har rigeligt med plads endnu til st boltre sig rundt. Det er først efter uge 30 tidligst at pladsen bliver lille. 

Kan selvfølgelig være han bare har vendt sig med ryggen ud mod maveskindet og sparker indad så vil aktiviteten føles mindre. Men for en sikkerheds skyld ville jeg ringe 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar  Jeg ringede til fg og de synes jeg dkulle komme ind og få kørt en kurve .. Bare det at snakke med en hjalp lidt på uroen .. 

Anmeld Citér

23. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Så længe du stadig mærker baby ville jeg ikke ringe 

Selvom man mærker at der er liv skal man reagere hvis der pludselig bliver ændret rytmer/mindre liv. Det kan være tegn på at barnet er stresset/får mindre ilt. Eller andet. 

Til ts:

ring! Hellere en gang for meget end en gang for lidt

Det kan self også bare være at baby tager en dag fri. Eller har vendt dig ind ad. 

Kan se du har ringet  det er godt. Der kommer som regel mere gang i dem når man så endelig kommer derhen

Anmeld Citér

23. juli 2015

Anonym trådstarter

Bare lige en lille Update .. Han stortrives i maven, så han har tilsyneladende bare en OFF-dag  

Anmeld Citér

23. juli 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Bare lige en lille Update .. Han stortrives i maven, så han har tilsyneladende bare en OFF-dag  

Dejligt at høre. Og godt du fik det undersøgt så du kan slappe af 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Albatrossen

Anonym skriver:

Hej ..

På forhånd tak 

Hej  

jeg er 24+4, dog 2. Gangs  

mJeg har også mærket mindre liv de sidste par dage men mærket sådan mere moslen... 

Yderligere ligger min moderkage i en stor klump foran i den ene side af maven... Mim teori er at når baby ligger og sparker enten ind i ryggen eller evt. Ind i moderkagen så mærker man dem ikke... Nu holder min fest dog fest igen

jeg læste også at de netop nu finder deres søvnrytme og min sover pt om natten, istedet for at holde mig vågen som de sidste mange uger... Så jeg krydser fingrer

hvis du er nervøs  syntes jeg du skal ringe hellere en gang for meget end for lidt. 

God aften

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.