Nyopdaget graviditet og nyt job??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
6 svar
16 synes godt om
22. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har netop taget en positiv graviditetstest og er super lykkelig over det. Samtidig har jeg lige sagt ja til fast job for to uger siden, hvilket jeg jo naturligvis også er rigtig lykkelig over efter at have været i vilariater siden 2012��

Men shit hvor er jeg frustreret over hvordan jeg skal få sagt til min nye arbejdsgiver at jeg venter mig�� Pyha sikke en situation. Det er bare mega dårlig timing! 

Vi havde besluttet os for at blive gravide selvom jeg var på dagpenge, og så får jeg selvfølgelig fast job og bliver gravid på samme tid��

Hvad tænker I om min situation❓Er naturligvis mega happy for begge dele, men hold da helt fast...det kommer lige oven i hinanden��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2015

alenemor42

Det er jo hvad der sker

Vent med at fortælle om din graviditet til prøvetiden er overstået.

Nyd du bare begge dele 

Anmeld Citér

22. juli 2015

fit_fys

Jeg har selv stået i præcis samme situation. Jeg ventede til efter NF med at sige noget, og de blev kun glade på mine vejne. Vi kan jo ikke gøre for at det er os kvinder der skal bære og føde børnene 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Jeg har netop taget en positiv graviditetstest og er super lykkelig over det. Samtidig har jeg lige sagt ja til fast job for to uger siden, hvilket jeg jo naturligvis også er rigtig lykkelig over efter at have været i vilariater siden 2012��

Men shit hvor er jeg frustreret over hvordan jeg skal få sagt til min nye arbejdsgiver at jeg venter mig�� Pyha sikke en situation. Det er bare mega dårlig timing! 

Vi havde besluttet os for at blive gravide selvom jeg var på dagpenge, og så får jeg selvfølgelig fast job og bliver gravid på samme tid��

Hvad tænker I om min situation❓Er naturligvis mega happy for begge dele, men hold da helt fast...det kommer lige oven i hinanden��

Prøvede det samme med min første.. Sagde det med det samme på mit nye job - ville ikke føre dem bag lyset og få en dårlig start.. De beholdte mig og var glade på mine vegne..

jeg synes du skal sige det..

Anmeld Citér

22. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville spille med åbne kort. Min samvittighed ville ikke kunne tåle andet. 

Hvis du fører dem bag lyset, så skal du bare huske på, at du skal tilbage dertil efter endt barsel, og der skulle jo helst være god stemning. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Arbejdsgiver skal blot kende til graviditeten 3 måneder før forventet fødsel  

Jeg ville vente så længe som mulig med at sige det. Du vil -hvis alt går fint være på arbejde indtil 4-6-8 uger før termin. Din arbejdsgiver skal nok klare det.  Ellers havde de ikke ansat en kvinde, hvor de ved der er risiko for graviditet 

Tillykke med spirren 

Anmeld Citér

23. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Det er selvfølgelig ikke den bedste timing, men du har jo sagt ja til jobbet uden at vide det, og jeg synes også, at det er ok at vente med at sige det til efter prøvetiden. Hvis du får en normal graviditet, kan du jo være på arbejdspladsen i lang tid og kan nå at komme godt ind i tingene og bidrage, inden du går på barsel. Økonomisk er det heller ikke sikkert, at det har nogen betydning for din arbejdsgiver, da det ikke er sikkert, at de skal betale noget til din barsel. Min arbejdsgiver betaler først til barsel, når man har været ansat i minimum 9 måneder før fødslen, og skal de ikke betale noget af din løn under barsel, så har de jo råd til at få en vikar ind, mens du er på barsel.

Jeg har selv lige været noget lignende igennem, da jeg fandt ud af, at jeg var gravid efter, at jeg havde søgt et nyt job, jeg meget gerne ville have. Jeg kom også til både 1. og 2. samtale, men valgte efter 2. samtale at være ærlig omkring min graviditet og fik ikke jobbet. Jeg valgte at være åben, da jeg har et fast job, men havde jeg været uden job, er jeg ikke sikker på, at jeg havde risikeret at miste jobbet ved at være åben, da det ville betyde meget for mig at have et job at vende tilbage til efter barsel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.