Vil nogle komme med råd ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.540 visninger
13 svar
12 synes godt om
22. juli 2015

Anonym trådstarter

Mig og min eks (vi er egentlig stadig gift) gik fra hinanden i julen, de første måneder var naturligvis turbulente. Vi har den sidste mdr ses osv (vi har børn sammem) og han virker umiddelbart somom han egentlig har fortrudt brudet, og ja - jeg savner ham egentlig, jeg savner den familie vi havde osv...

Vi har i en periode af vores forhold boede i Aarhus (vi kommer fra Nordjylland) og dengang havde vi det SÅ godt.. alt blev ødelagt da vi flyttede tilbage for 4 år siden og vi har kæmpet. Nu snakker han om at vi ku flytte der ned igen.

Hvad ville i ha gjort? Prøvet igen eller droppet det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Mig og min eks (vi er egentlig stadig gift) gik fra hinanden i julen, de første måneder var naturligvis turbulente. Vi har den sidste mdr ses osv (vi har børn sammem) og han virker umiddelbart somom han egentlig har fortrudt brudet, og ja - jeg savner ham egentlig, jeg savner den familie vi havde osv...

Vi har i en periode af vores forhold boede i Aarhus (vi kommer fra Nordjylland) og dengang havde vi det SÅ godt.. alt blev ødelagt da vi flyttede tilbage for 4 år siden og vi har kæmpet. Nu snakker han om at vi ku flytte der ned igen.

Er der styr/lyst til at få styr på de problemer I havde? Var der tungtvejende og ikke let-løselige grunde til at I gik fra hinanden? Hvis jeg var jer ville jeg tage i parterapi nogle gange inden jeg besluttede mig (uden at sige det til børnene som kunne få falske forhåbninger hvis det ikke lykkedes med jer) - og hvis følelserne og lysten stadig var der ville jeg give det en chance til  Hvis følelserne og den gensidige respekt var til stede ville jeg gå meget langt for at få familielivet til at lykkedes og hvis det krævede nogle 1000 kr i parterapi og at vi flyttede et andet sted hen så ville jeg afgjort give det et forsøg 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Er der styr/lyst til at få styr på de problemer I havde? Var der tungtvejende og ikke let-løselige grunde til at I gik fra hinanden? Hvis jeg var jer ville jeg tage i parterapi nogle gange inden jeg besluttede mig (uden at sige det til børnene som kunne få falske forhåbninger hvis det ikke lykkedes med jer) - og hvis følelserne og lysten stadig var der ville jeg give det en chance til  Hvis følelserne og den gensidige respekt var til stede ville jeg gå meget langt for at få familielivet til at lykkedes og hvis det krævede nogle 1000 kr i parterapi og at vi flyttede et andet sted hen så ville jeg afgjort give det et forsøg 

Det er også mine tanker.

Det der gik galt var desværre min familie der altid har hadet "min mand" ( det er han jo ) 

Så tror bare han fik nok af det i december måned da de igen sku skabe sig over tingene, de har.været meget hårde ved ham

Og eks derfor har jeg ikke set min mor i knap 1 år..

Anmeld Citér

22. juli 2015

Chris87

Anonym skriver:

Det er også mine tanker.

Det der gik galt var desværre min familie der altid har hadet "min mand" ( det er han jo ) 

Så tror bare han fik nok af det i december måned da de igen sku skabe sig over tingene, de har.været meget hårde ved ham

Må jeg spørger hvorfor din familie hader ham ? 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Har lidt svært ved at tro at en by kan være skyld i at et forhold går i stykker. Så tror ikke at det ændre noget at bo i Århus eller Nordjylland. Men hvis i stadig elsker hinanden og vil fortsætte sammen så synes jeg da ikke det skal være en by der skal stå i vejen for det

Anmeld Citér

22. juli 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Det er også mine tanker.

Men er det underliggende problem så ikke at han måske føler at du ikke bakker nok op omkring ham overfor din familie eller noget i den stil? For hvis din holdning var "Nu har I fandme bare at respektere min mand og det valg jeg har foretaget i mit liv da jeg valgte at gifte mig med ham!" så ville det vel ikke skabe interne konflikter i jeres ægteskab - derimod ville I vel danne fælles front hvilket ville styrke jeres forhold?

Jeg skriver dette uden at kende jer og det kan være at jeg overfører for meget af mine egne erfaringer og følelse på jeres situation   Men jeg har selv et anstrengt forhold til min svigerfamilie. De hader mig ikke men min svigermor er generelt meget dominerende + negativ og konfliktsøgende overfor alle og jeg kan nogle gange være ked af/irriteret over at min kæreste ikke er bedre til at sige fra på mine vegne når hun går i selvssving med kritikken. Jeg er heldigvis god til selv at sige fra men det ville være enormt dejligt hvis han var bedre til at sige "SÅ stopper vi! Her i huset taler vi ordentligt til og om hinanden og jeg har valgt min kæreste/vores hus/vores hund er som hun skal være/indsæt-selv-ting-man-kan-brokke-sig-over" således at jeg ikke altid selv stod og var den sure svigerdatter som svarer igen på kritikken. Hvis det var meget værre og jeg følte at min kæreste ikke tog mig og vores valg i forsvar så ville jeg føle mig meget alene i forholdet - jeg ville simpelthen ikke føle at vi var et team der passede på hinanden og det ville nok føre til et brud i sidste ende hvis det blev slemt nok (og der var andre ting der også spillede ind.) 

Hvad siger din mand til det hele? 

Anmeld Citér

22. juli 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Det er også mine tanker.

Hov - jeg læste din besked forkert. Jeg læste det som om at han ikke havde set din mor i et års tid og ikke dig. Jamen - så lyder det jo til at du tager hans parti i sagen. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Hov - jeg læste din besked forkert. Jeg læste det som om at han ikke havde set din mor i et års tid og ikke dig. Jamen - så lyder det jo til at du tager hans parti i sagen. 

Ja det gør jeg for min familie er ikke fair.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anonym trådstarter

Chris87 skriver:

Må jeg spørger hvorfor din familie hader ham ? 

Sådan har det bare altid været.. hvorfor aner jeg ikke :-(

Han har aldrig gjort hverken dem.eller mig noget.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

Parforhold er hårdt arbejde. Prøv igen og bliv sammen uanset hvor svært det hele er. Accepter og respekter hinanden og nyd jere børn sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.